زنگنه خواستار پیگیری شفاف پرونده کرسنت شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره جزئیات جلسه عصر دیروز این کمیسیون گفت: وزیر نفت با حضور در این جلسه اصرار داشت که پرونده کرسنت باید به‌صورت شفاف پیگیری گردد تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.
 حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بعد از رأی اعتماد وزیر نفت تاکنون فرصتی پیش نیامده بود تا ایشان با تیم مدیریتی وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شده و به‌صورت مبسوط در خصوص برنامه‌های حال حاضر وزارت نفت صحبت کنند.
وی افزود: عصر دیروز این فرصت فراهم شد و در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون انرژی برگزار شد، وزیر نفت در خصوص وضعیت پارس جنوبی و اهتمام مجموعه وزارت نفت برای تولید گاز از 2 یا 3 فاز اولویت‌دار توضیحاتی داد.
این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه وزیر نفت بر تلاش برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های پارس جنوبی تأکید کرده، گفت: برنامه وزارت نفت به این‌گونه است که با اولویت دادن به پروژه‌هایی که در شرف اتمام هستند، زودتر ظرفیت تولید گاز کشور را افزایش دهد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه در خصوص شرایط و برنامه‌های صنعت نفت کشور برای تأمین مطلوب خوراک پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها بحث و تبادل نظر شد.
امیری خامکانی در پاسخ به اینکه آیا سیاست‌های قیمت‌گذاری و برنامه وزارت نفت برای تغییر در نرخ خوراک هم مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در خصوص تغییر قیمت خوراک در جلسه امروز صحبتی نشد.
وی افزود: در جلسه عصر دیروز در مورد پرونده کرسنت هم مسائلی مطرح شد و دو طرف بر این موضوع که باید جزئیات این پرونده به‌صورت شفاف پیگیری شود، تأکید داشتند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت اصرار داشت که پرونده کرسنت باید به‌صورت شفاف پیگیری شود تا حقی از بیت المال ضایع نشود که این اظهار نظر و موضع آقای زنگنه مورد استقبال و خرسندی اعضای کمیسیون انرژی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از سوی ایران در زمینه تأخیر در ارسال درخواست‌های دادگاه لاهه در پرونده کرسنت رخ نداده و تاکنون ایران، همکاری کاملی با دادگاه لاهه در این زمینه داشته است.
امیری خامکانی خاطرنشان کرد: آقای زنگنه به اعضای کمیسیون انرژی اطمینان دادند که وزارت نفت با جدیت پیگیر این موضوع است و حقوق ایران را در پرونده کرسنت دنبال می‌کند.
۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۲۳۳