مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد:

ورود بانک سپه به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی نفت و گاز

شانا _ گروه پتروشیمی: مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک باید بازارهایی مانند نفت و گاز را بازشناسی و به سراغ پروژه‌های زیربنایی این حوزه برود.

به گزارش شانا، مدیرعامل بانک سپه در جمع مدیران ارشد این بانک ضمن تبیین برنامه‌های جدید این بانک اظهارکرد : اولویت بانک ارائه محصولات جدید و متنوع است. باید در تامین مالی پروژه ها و طرح هایی که بانک در آن ها کمتر وارد شده مشارکت کنیم.

سید کامل تقوی نژاد  افزود: ما باید بازارهایی مثل نفت و گاز را بازشناسی و به سراغ پروژه های زیربنایی که در این زمینه وجود دارد برویم.

وی با بیان این که باید مراکز جدید پولی را بشناسیم گفت: باید متناسب با اقوام و گروه‌ها و اقلیت‌ها، بازار جدید تعریف کنیم.

بر پایه اعلام بانک سپه تقوی نژاد با اشاره به اینکه ابزارهایی مثل خرید دین، مرابحه و صکوک را مجدداً باید بررسی و از آن استفاده کنیم، تصریح کرد: نمی‌توانیم با همه مشتریان به یک گونه رفتار کنیم زیرا بعضی از شرکت‌ها و اشخاص توجه ویژه‌ای نیاز دارند و باید نیازها و سلایق متفاوت مشتریان مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه برای رسیدن بانک به جایگاه واقعی خود باید گامهای اساسی برداریم، اظهار داشت: لازم است شرایط موجود را به درستی رصد کنیم و متناسب با آن به منظور ارتقای جایگاه بانک قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید برای جذب مشتریان جدید تلاش کنیم و فرهنگ مشتری مداری را در بانک نهادینه کنیم، گفت: منشور مشتری محوری باید در بانک بازنگری و به عنوان یک استراتژی جدید مطرح شود.

مدیر عامل افزود: برای اینکه در عرصه رقابت همچنان بعنوان انتخاب اول مشتریان باشیم باید حتماً به فرایندهای داخلی بانک توجه مجدد کنیم.

وی با بیان اینکه بانک سپه رشد و تعالی خود را در بیشینه سازی منافع مشتریان و بانک می‌داند اظهارداشت: بانک سپه با پایبندی به اصول بانکداری بدون ربا، اصول حرفه‌ای مشتری‌مداری و اطمینان در اجرای اصول امنیت اطلاعات در امور بانکی و حمایت از ارتقاء سطح رفاه جامعه در صدد ایجاد تصویری مثبت و مطلوب در اذهان جامعه است.

تقوی نژاد با بیان اینکه برای نیل به این مساله چهار هدف کلان در بانک تبیین شده به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

وی اولین هدف تعریف شده را توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد و افزود: نیروی انسانی سرمایه اصلی بانک محسوب می‌شود؛ سرمایه‌ای که نمی‌توان برای آن ارزش مادی قائل شد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: با توجه به این مهم و به منظور ارتقاء هر چه بهتر و بیشتر نیروی انسانی در بانک توسعه دانش بازار محور، جذب، حفظ و تسهیم دانش و مهارت های حرفه‌ای، توسعه و یکپارچه سازی نظام اطلاعاتی، تقویت فرهنگ خلاقیت و کار تیمی و همچنین افزایش تعامل با نهادهای علمی و تخصصی- حرفه ای پولی و مالی داخلی و بین المللی مدنظر قرار گرفته که به اجرا در خواهد آمد.

تقوی نژاد دومین هدف تعریف شده را نوآوری در ارائه خدمات بانکی عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور نیل به این هدف مهم بانک سپه نوآوری در خدمات و محصولات بانکی خود، چابک سازی بانک، افزایش بهره وری کانال های الکترونیکی ارائه خدمات و افزایش بهره وری شعب و کارکنان را مدنظر قرار داده که با فراهم شدن مقدمات اجرای آن به زودی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیر عامل بانک توجه به خواست و نیاز مشتری را هدف سوم تعریف شده در بانک عنوان کرد و گفت: به منظور نیل به این هدف توجه به نیازهای مشتریان برای افزایش وفاداری آنها به بانک، توسعه سهم از مبادلات بانکی مشتریان، تنوع بخشی کانال های ارائه خدمت و ترویج بانکداری الکترونیک مدنظر قرار گرفته است.

تقوی نژاد چهارمین هدف استراتژیک تعریف شده در بانک را توجه به فاکتورهای مالی و افزایش سهم بازار بانک سپه عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در بخشهای مختلف به دنبال سودآورتر کردن بانک سپه به عنوان یک بنگاه اقتصادی هستیم.

وی اظهار کرد: به این منظور به دنبال کاهش قیمت تمام شده پول، افزایش سهم بانک از سپرده های ارزان قیمت و افزایش سهم بانک از درآمدهای غیر مشاع هستیم.

تقوی نژاد با بیان اینکه باید به سمت بهبود ساختار هزینه‌ها برویم افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دنبال متنوع کردن سبد درآمدهای خود به همراه کاهش مطالبات غیرجاری بانک خواهیم بود.

مدیر عامل بانک در پایان با اشاره به لزوم بهینه سازی مصارف بانک گفت: با بهبود مدیریت نقدینگی بانک سپه را به سمت سودآوری بهتر و بیشتر به همراه اثرگذاری بالاتر در عرصه کلان اقتصادی خواهیم برد.

۳ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۰۱۵