صادرات غیرنفتی کشور امسال از مرز 45 میلیارد دلار عبور می کند

صادرات غیرنفتی کشور امسال از مرز 45 میلیارد دلار عبور می کند
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که در سال 90 برنامه شده است صادرات غیرنفتی کشور به بیش از 45 میلیارد دلار در سال برسد، تاکید کرد: صنعت پتروشیمی با راه اندازی طرح های جدید و افزایش ظرفیت تولید، سهم بسزایی در ارتقای صادرات غیرنفتی دارد.
محمدرضا رحیمی امروز (شنبه 31 اردیبهشت) در حاشیه نهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: حجم و تنوع تولید محصولات پتروشیمی در کشور به گونه ای است که دنیا به آن وابسته است و همین دلیلی برای اهمیت این صنعت به شمار می رود.

وی صنعت پتروشیمی کشور را در مسیر ترقی و تعالی خواند و گفت: هم اکنون ظرفیت تولید 51 میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور وجود دارد، ضمن این که این صنعت در عین اشتغال زایی در روزهای تحریم، با تولید بنزین اقدام های بزرگی انجام داد.

به گفته او با توجه به عزمی که در صنعت پتروشیمی وجود دارد، افزایش ظرفیت تولیدات تا دو برابر ظرفیت نصب شده کنونی، پیش از پایان برنامه پنجم محقق می شود.

به گزارش شانا، نهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی با حضور 260 شرکت داخلی و 112 شرکت‌کننده خارجی از 25 شرکت و نمایندگان و وابسته‌های اقتصادی 43 کشور جهان صبح امروز (شنبه 31 اردیبهشت) در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد.

۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۳۶
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۲