وزارت نفت مصمم به شتاب در بهره برداری از میدان های مشترک است

وزارت نفت مصمم به شتاب در بهره برداری از میدان های مشترک است
زنگنه: سیاست وزارت نفت در پارس جنوبی اولویت بندی است «نه» توقف

 وزیر نفت در کمیسیون انرژی گفت: کار در هیچ فازی در پارس جنوبی متوقف نشده است، اما فازهایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند با هدف دست یابی سریع تر به مرحله بهره برداری در اولویت قرار گرفته‌اند.

نادر فریدونی، رئیس کمیتهٔ نفت و گاز کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به نشست مشترک این کمیسیون با وزیر نفت گفت: با گذشت زمان تیم مدیریتی آقای زنگنه کامل‌تر شده است، از این رو معاونین وی در نشست اخیر کمیسیون حضور یافته و از سوی وزیر نفت معرفی شدند.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان این که محور محتوای نشست «ارائه گزارش» وزیر نفت بود، افزود: وزیر نفت گزارشی در خصوص آخرین اقدامات وزارت نفت مرتبط با چهار شرکت اصلی ارائه کرد.

فریدونی به سؤال یکی از اعضا کمیسیون انرژی از وزیر نفت اشاره کرد و گفت: از وزیر نفت سؤال شد که آیا کار در بعضی از فازهای پارس جنوبی متوقف شده است یا نه؟ که آقای زنگنه در پاسخ اظهار داشت هیچ فازی متوقف نشده است اما فازهایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند با هدف دست یابی سریع به مرحله بهره برداری در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: وزیر نفت تاکید کرد هیچ فازی در پارس جنوبی تعطیل نشده است.

تأمین گاز زمستانی

این عضو کمیسیون انرژی با بیان این که در حوزه پتروشیمی باید بخش خصوص سرمایه گذاری کند، ادامه داد: در بخش گاز، وزیر نفت گفت «گاز مصرفی خانوارها تأمین است» و ذخیره سازی لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در بخش صنعت هر کجا نیاز باشد سعی خواهیم کرد انرژی مورد نیاز را تأمین کنیم.

رئیس کمیته نفت و گاز در خصوص میزان تولید نیز گفت: تا پایان امسال هدف گذاری شده است تولید به سه و نیم میلیون بشکه در روز برسد.

زمزمه ١٠٠ دلاری قیمت نفت در بودجه

فریدونی در خصوص قیمت نفت برای بودجه ٩٣ توضیح داد: با توجه به گزارش وزیر نفت در کمیسیون قیمت بشکه های نفت در لایحه بودجه ٩٣، ١٠٠ دلاری خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی در باره پرونده کرسنت، گفت: اظهارات وزیر نفت حاکی از قاطعیت وی برای شفاف سازی در پرونده کرسنت است به طوری که با وجود آن که کسانی در خصوص کرسنت ذهنیت‌های منفی ایجاد کرده بودند با توضیحات پرو پیمان و صریح وزیر نفت، ذهنیت اکثریت اعضا کمیسیون انرژی شفاف‌تر شد.

به گزارش شانا، وزیر نفت دولت یازدهم در اولین روزهای کاری خود با سفر به منطقه پارس جنوبی اعلام کرد فازهای که به مرحله بهره برداری نزدیک هستند در اولویت قرار خواهند گرفته تا سریع‌تر به مرحله بهره برداری وارد شوند.

این گزارش می‌افزاید: سیاست راهبردی وزارت نفت در زمینه تولید در گام نخست دستیابی به تولید سال ٨٤ معادل تولیدی بیش از چهار میلیون بشکه نفت خام در روز است.

۴ آذر ۱۳۹۲ ۱۷:۰۰
shana |
تعداد بازدید : ۸۴۸