معافیت چین و ۸ کشور دیگر از تحریم نفتی ایران تمدید شد

معافیت چین و ۸ کشور دیگر از تحریم نفتی ایران تمدید شد
آمریکا معافیت چین، هند، کره جنوبی، ترکیه،‌ تایوان، مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا را از تحریم نفتی ایران برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا معافیت چین، هند، کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر را از تحریم نفتی ایران برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است کشورهایی که واردات نفت از ایران را در حد قابل توجهی کاهش دهند از این قانون معاف می‌شوند و می‌توانند بدون مجازات آمریکا به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

این قانون از اواسط سال 2012 به اجرا گذاشته شده و هر 20 مشتری نفت ایران در دوره‌های 6ماهه از آن معاف شده‌اند.

بر اساس توافق هسته‌ای ژنو که اخیراً بین ایران و گروه 1+5 به امضا رسید کشورهای غربی متعهد شده‌اند تلاشی را برای کاهش بیشتر صادرات نفت ایران از سطح یک میلیون بشکه در روز انجام ندهند.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت چین، هند، کره جنوبی، ترکیه،‌ تایوان،‌ مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا از تحریم نفتی ایران تمدید شده است.

مالزی، آفریقای جنوبی، سنگاپور و سریلانکا به‌دلیل مشکلات بیمه‌ای از مدتی پیش واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند.

جان کری تأکید کرد: ما به‌طور فعالانه به اجرای تحریم‌ها در 6 ماه آینده ادامه می‌دهیم و همزمان برای دستیابی به راه‌حل جامعی تلاش می‌کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به این نقطه اعتماد برسیم که برنامه هسته‌ای ایران صرفاً برای اهداف صلح‌آمیز است.

آمریکا نگران است در پی توافق موقت هسته‌ای، رژیم تحریم‌ها علیه ایران از هم بپاشد.

۹ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۸۲۵