قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
با گسترش فعالیت های صنعتی در چین قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.
به نقل از رویترز، در حالی که فعالیت های صنعتی چین در بالاترین حد 18 ماه اخیر قرار گرفته و اختلال در عرضه نفت لیبی همچنان ادامه دارد قیمت نفت امروز به بالای 110 دلار در هر بشکه رسید.
انتشار آمارهایی که نشان داد رشد بخش تولید در چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان به دلیل بالا بودن تقاضای داخلی و خارجی، در ماه نوامبر در بالاترین سطح طی 18 ماه اخیر قرار داشته، موجب افزایش قیمت نفت شد. 
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای مثبت از وضعیت تولید چین می تواند تا چند روز موجب تقویت قیمت نفت شود.
براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش یک دلار و 17 سنتی در جلسه قبل،  امروز با 60 سنت افزایش به 110 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا پس از افزایش 42 سنتی در روز جمعه، امروز با 42 سنت افزایش به 93 دلار و 14 سنت رسید.
شاخص رسمی میزان خرید چین  در ماه نوامبر به 51.4 واحد رسید که نسبت به ماه اکتبر تغییری را شاهد نبود.
له بران افزود: «من فکر می کنم دلیل چندانی برای نگرانی در مورد میزان تقاضا وجود ندارد. این عرضه است که همچنان به میزان بسیار زیادی وضعیت نامشخصی دارد.»
بر اساس نتایج  یک تحقیق، میزان صادرات نفت کشورهای عضو اوپک در ماه نوامبر کاهش یافت و برای دومین ماه متوالی زیر 30 میلیون بشکه در روز باقی ماند. این کاهش ناشی از اعتراضات و اعتصابات در لیبی و کاهش صادرات نفت عربستان بوده است.
یک مقام ارشد ایرانی گفت، مقامات ایران و 6 قدرت جهانی این هفته برای شروع اقدامات در مورد گام هایی که باید بر اساس توافق ژنو برداشته شود، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
۱۱ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۸۳۱