شرکت‌های هندی بر تاسیس صندوق بیمه انرژی برای واردات نفت ایران تاکید کردند

شرکت‌های هندی بر تاسیس صندوق بیمه انرژی برای واردات نفت ایران تاکید کردند
به رغم لغو تحریم بیمه ای ایران در توافق هسته ای اخیر، شرکت های بیمه هند همچنان خواستار ایجاد صندوق دولتی برای حمایت از پالایشگاه‌های استفاده کننده از نفت ایران هستند.

نقل از دی هندو بیزینس لاین، به رغم معافیت مجدد هند از تحریم های آمریکا برای تجارت با ایران و لغو تحریم های بیمه ای، شرکت های بیمه هند همچنان خواستار ایجاد صندوق دولتی برای حمایت از پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران هستند.

این شرکت ها تردید دارند تحریم خدمات بیمه اتکائی علیه ایران نیز لغو شده باشد. 
جی سرینیواسان، رئیس شرکت بیمه نیو ایندیا در این باره گفت: «اگر شرکت های اروپایی و آمریکایی اجازه نداشته باشند بیمه اتکایی خریدهای نفتی هند (از ایران) را بر عهده بگیرند، نیاز برای ایجاد یک ترتیبات داخلی در هند مرتفع نمی شود.»
هند تصمیم گرفته است یک صندوق بیمه انرژی برای حمایت از شرکت های بیمه ای داخلی جهت بیمه پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران ایجاد کند.
یک مقام صنعت نفت هند گفت، هرچند ایران و گروه 1+5 هفته گذشته توافقی را به امضا رساندند که به موجب آن بخشی از تحریم ها علیه این کشور کاهش خواهد یافت، اما هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت های قبلی برای شرکت های بیمه اتکایی جهانی برداشته شده است یا نه.
پالایشگاه های هندی نظیر شرکت مانگالور نیز اظهارنظر مشابهی نموده اند. شرکت های بیمه ای مشمول تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا نیستند، اما به دلیل ریسک بالا، برای پوشش بیمه ای پالایشگاه های استفاده کننده از نفت ایران، به بیمه اتکایی شرکت های غربی وابسته اند.
یک مقام صنعتی در این باره گفت، پالایشگاه های هندی می گویند، هند تاکنون استراتژی منتظر بودن و نگاه کردن را اتخاذ کرده است و ایران خود محموله هایش را بیمه می کند. «اما ما باید تا کی فقط نظاره گر باشیم.»
تحریم های بیمه ای علیه محموله های نفتی ایران و پالایشگاه های استفاده کننده از نفت این کشور، از مهمترین تحریم ها بوده اند.
مسئول یک شرکت بیمه ای در این باره گفت، اعلام معافیت شش ماهه هند از کاهش بیشتر خرید نفت خود از ایران در روز جمعه بدین معنا نیست که تحریم های بین المللی برداشته شده است.

۱۱ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۸۳۴