دعوت از ایرانی ها برای مشارکت در پروژه های نفتی عراق

دعوت از ایرانی ها برای مشارکت در پروژه های نفتی عراق
فرماندار استان ذی قار عراق از شرکت های ایرانی خواست تا در پروژه های مخلتی از جمله پروژه های نفتی این استان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری امارات٧/٢٤، هلال السهلانی، فرماندار استان ذی قار عراق گفت: فرمانداری این استان ١٥٠ پروژه را به شرکت های ایرانی معرفی کرده و از آنها خواسته است تا از چنین فرصت هایی در بخش های نفت، برق و دیگر بخش ها استفاده کنند.

وی افزود: آنها این پروژه ها را در گفت وگوهایی در استان ذی قار و با حضور نمایندگانی از چند شرکت مهم ایرانی تهیه کرده اند. 

این مقام عراقی اظهار کرد: استان ذی قار قصد دارد هیئتی را برای گفت وگو درباره امکان واگذاری این پروژه ها به تهران اعزام کند.

وی اظهار کرد: گفت وگوها با طرف ایرانی بخشی از برنامه استان ذی قار برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در بخش هایی مانند موادهیدروکربوری، برق،  پروژه های عمرانی، گردشگری و کشاورزی است.

السهلانی گفت: هیئتی از استان ذی قار به زودی برای مذاکره درباره ١٥٠ پروژه ای که به شرکت های ایرانی پیشنهاد شده است به تهران سفر خواهد کرد .

وی افزود: ما می خواهیم با آنها در تهران دیدار کنیم و  فعالیت های آنها را قبل از واگذاری قراردادها ببینیم.

السهلانی بدون اشاره به جزئیات و هزینه های این پروژه ها اعلام کرد: ما به دنبال شرکت های واجد شرایط و باتجربه برای انجام این پروژه ها به ویژه در بخش های برق و انرژی هستیم.

وی گفت: ما خواهان حضور شرکت های بزرگ ایرانی برای اجرای برخی از این پروژه ها در استان ذی قار هستیم.

استان ذی قار در جنوب عراق واقع شده و مرکز آن شهر ناصریه است.

۱۷ آذر ۱۳۹۲ ۱۷:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۰۵۰