تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در مناطق نفت‌خیز/ آغاز 5طرح جمع‌آوری گاز تا پایان سال

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه خارجی برای طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.
به گزارش نفت نیوز به نقل از ایسنا؛ مهندس حمید بورد اعلام کرد: به تازگی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری تشکیل شده است که هدف آن جذب منابع مالی به غیر از منابع داخلی جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفتی این منطقه و لزوم تسهیل استفاده از این منابع است.
تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در مناطق نفت‌خیز/ آغاز 5طرح جمع‌آوری گاز تا پایان سال
وی با اشاره به این که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت کشور محسوب می شود گفت: جذب سرمایه گذاری و انجام فعالیت‌های مشترک با سرمایه گذاران در زمینه‌های مختلف چرخه تولید نفت و گاز از اولویت‌های این شرکت است.

به گفته بورد، در مناطق نفت خیز جنوب سالانه تا پنج میلیارد دلار ظرفیت سرمایه گذاری وجود دارد که با توجه به وضعیت بودجه قصد داریم با جذب سرمایه این نیاز را تامین کنیم .

قرارداد پنج طرح جمع آوری گاز امسال نهایی می‌شود

مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب از پنج طرح جمع آوری، فرآورش و تولید گازهای همراه NGL 1700، 1800، 2300، CFU و "اهواز" به عنوان طرحهایی نام برد که قرار است در کمیته تخصصی سرمایه گذاری مورد نظر منابع مالی آنها تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای پتروشیمی واقع در منطقه برای اجرای و سرمایه‌گذاری پنج طرح جمع آوری، فرآورش و تولید گازهای همراه مورد نظر اظهار تمایل کرده‌اند؟ گفت: مذاکراتی با برخی از شرکت‌های پتروشیمی انجام شده است و این شرکت‌ها نیز تمایل خود را برای حضور در این عرصه اعلام کرده‌اند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت اظهار امیدواری کرد: قرارداد پنج طرح جمع آوری، فرآورش و تولید گازهای همراه NGL 1700، 1800، 2300، CFU و "اهواز" امسال نهایی می‌شود.
۲۳ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳
تعداد بازدید : ۹۳۸