لیست شرکت ها و افراد تحریم شده توسط آمریکا

لیست شرکت ها و افراد تحریم شده توسط آمریکا
متن کامل سند وزارت خزانه داری امریکا درباره تحریم 19 فرد و شرکت مرتبط با ایران منتشر شد.
 به گزارش ملیت به نقل از ایران هسته ای،  متن کامل سند وزارت خزانه داری امریکا درباره تحریم 19 فرد و شرکت مرتبط با ایران به این شرح است:
 
آمریکا و شرکای ما در گروه 1+5 یک در حال بررسی احتمال دستیابی به راه حلی جامع و بلند مدت با ایران هستند تا این اعتماد بوجود بیاید که برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است. در عین حال، ما همچنان به اجرای قاطعانه رژیم تحریم های خود و نیز فاش کردن تلاش های دولت ایران برای استفاده از اقدامات فریبکارانه و تشکیل شرکتهای صوری برای پیشبرد برنامه هسته ای اش متعهد هستیم.
 
دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «طرح اقدام مشترک که در ژنو حاصل شد، در تلاشهای مستمر ما برای افشا و مختل کردن فعالیت افراد حمایت کننده از برنامه هسته ای ایران یا تلاش برای دور زدن تحریم های ما اخلالی بوجود نمی آورد. این تحریم ها موجب منزوی شدن ایران از نظام مالی بین المللی شده اند، فشار زیادی بر اقتصاد ایران تحمیل کرده اند و این انگیزه را در نظام ایران بوجود آوردند تا نخستین مصالحه های معنادار درخصوص برنامه هسته ای خود را در مدت بیش از یک دهه صورت دهد. تحریمهای امروز باید به شرکتها، بانکها و دلالها در هر جایی قاطعانه یادآوری کند که ما همچنان سرسختانه به اجرای تحریمهای خود ادامه می دهیم حتی در حالیکه احتمال دستیابی به راه حلی بلندمدت و جامع را در مورد نگرانی های خود درخصوص برنامه هسته ای ایران بررسی می کنیم.»
 
در فهرست امروز، شرکتها و افراد دخیل در گسترش سلاح های کشتار جمعی - مواد مربوطه و تلاش ها برای دور زدن تحریم های بین المللی برضد ایران تحریم شده اند.
 
رفتار این شرکت ها و افراد نشاندهنده تلاش های گسترده ایران برای مخفی کردن فعالیت های فریبکارانه با استفاده از شرکت های صوری در کشورهای خارجی است تا به این شکل شرکت های خارجی فریب داده شوند و به گسترش غیر قانونی گسترش هسته ای و فعالیت های دور زدن آن کمک کنند. تحریم های امروز، عموما معاملات شرکتها و افراد اعلام شده و هر شخص آمریکایی را ممنوع می کند. هر گونه دارایی که آنها ممکن است داشته باشند یا در حوزه عمل آمریکا قرار بگیرد نیز توقیف می شود. علاوه بر این، هر موسسه مالی خارجی یا فردی که انجام معاملات مهم برای این اسامی اعلام شده را تسهیل کند یا به حمایت مالی از آنها بپردازد، ممکن است دسترسی اش به نظام مالی آمریکا قطع شود و یا املاکشان در حوزه عمل آمریکا ضبط شود.
 
فهرست کامل شرکت ها و افراد جدیدی که در فهرست تحریم ها قرار می گیرند یا اسامی که تحریم های آنها تمدید می شود به شرح زیر است:
 
شرکت ها یا افراد مرتبط با دور زدن تحریم ها بخش مهمی از راهبرد آمریکا در خصوص اجرای تحریم ها بر ضد ایران، تداوم تلاش برای تحریم افرادی است که با فریبکاری به معاملات از طرف ایران یا طرف های تحریم شده دیگر می پردازند. این بازیگران با مخفی کردن سهم برندگان از فعالیتهای خود، از شرکتهای خارجی سوء استفاده می کنند. این بازیگران به بخش مهمی از تلاش های بین المللی ایران برای دور زدن تحریم ها تبدیل شده اند.
 
وزارت خزانه داری برای مقابله با این بازیگران و مختل کردن فعالیت آنها، اختیارات زیادی دارد که دستورات مختلف اجرایی از جمله آنهاست. این دستورات اجرایی، افرادی را هدف قرار می دهد که از دولت ایران حمایت می کنند. این دستورات اجرایی همچنین قبلا شرکتها یا افراد دخیل در فریبکاری برای کمک به ایران یا دیگران برای دور زدن تحریمها را هدف قرار داده اند.
 
تحریم های امروز، چند شرکت و فرد را هدف قرار می دهد که در معاملات از طرف شرکت قبلا تحریم شده «شرکت ملی نفتکش ایران» - مهم ترین حمل کننده نفت خام ایران - و نیز شرکت قبلا شناسایی شده kasb international دست داشته اند. این تحریم ها همچنین مدیر عامل شرکت فرلند ferland را هدف قرار می دهد که پیشتر در امسال یکی از دور زنندگان تحریم ها معرفی شده بود.
 
همچنین تعدادی از کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران شناسایی شده است که پرچم یا اسانی خود را تغییر داده اند.
 
مید اویل آسیا mid oil asia
مید اویل آسیا به سبب حمایت مادی از شرکت ملی نفتکش ایران امروز براساس دستور اجرایی 13645 هدف قرار گرفت. دستور اجرایی 13645، تحریم های موجود در مورد ایران را گسترش می دهد از جمله اینکه افرادی تحریم می شوند که به برخی افراد دیگر که اموال یا منافع آنها در اموال قبلا توقیف شده است کمک کرده اند. شرکت ملی نفتکش ایران ژوئیه 2012 بخشی از دولت ایران شناخته شد. شرکت ملی نفتکش ایران، با نقض قوانین بین المللی از مید اویل آسیا مستقر در سنگاپور برای پرداختهای ضروری خود استفاده می کرد. مثلا شرکت ملی نفتکش ایران از میدل اویل آسیا برای انتقال پول به شرکتی در مصر استفاده کرد. شرکت ملی نفتکش ایران اطمینان حاصل کرد که اسناد این پرداخت به نام کشتی ها یا ایران کشور مالک آنها اشاره نمی کند.
 
سینگا تانکرز singa tankers
سینگا تانکرز مستقر در سنگاپور به سبب حمایت مادی از شرکت ملی نفتکش ایران امروز براساس دستور اجرایی 13645 تحریم شد. شرکت ملی نفتکش ایران از سینگا تانکرز نیز برای پرداختهای فوری خود استفاده کرد. مثلا سینگا تانکرز از هزینه های مربوط به حمل یک تانکر در سپتامبر 2013، پول در اختیار سینگا تانکرز قرار داد. در موردی جداگانه، سینگا تانکرز از طرف شرکت ملی نفتکش پول در اختیار یک بانک خارجی غیر ایرانی قرار داد. دقت شد تا به جزئیات این انتقال بویژه نام کشتی یا ملیت ایرانی مالکان کشتی اشاره نشود.
 
ذکریا مریتایم siqiriya maritime
شرکت ذکریا مریتایم امروز به سبب حمایت مادی از شرکت ملی نفتکش ایران براساس دستور اجرایی 13645 هدف قرار گرفت.
 
کشتی های زیر به عنوان املاکی شناسایی شده اند که شرکت ذکریا مریتایم در آنها منافع دارد : آنتم، جفنا و اودیسا.
 
 شرکت فرلند ferland company limited
شرکت فرلند امروز به سبب حمایت مادی از شرکت ملی نفتکش ایران بر اساس دستور اجرایی 13645 تحریم شد. نمایندگان شرکت فرلند و شرکت ملی نفتکش ایران در انتقال کشتی به کشتی نفت ایران در مارس 2013 شرکت داشتند. شرکت فرلند معاملات فریبکارانه را برای شرکت ملی نفتکش ایران یا از طرف این شرکت تسهیل کرد.
 
وزارت خزانه داری قبلا بر اساس فرمان اجرایی 13608 تحریم هایی را در مورد شرکت فرلند تصویب کرده بود. این فرمان اجرایی دور زنندگان تحریم های خارجی را هدف قرار می دهد.این فرمان اجرایی به این سبب در مورد شرکت فرلند اجرا شده بود که این شرکت معاملات فریبکارانه برای شرکت ملی نفتکش ایران یا معاملات از طرف این شرکت را تسهیل کرده بود.
 
وزارت امور خارجه آمریکا نیز بر اساس « قانون تحریم های ایران » تحریم هایی را بر ضد شرکت فرلند تصویب کرده بود.
 
ویتالی سوکولنکو vitaly sokolenko
ویتالی سوکولنکو مدیرعامل شرکت فرلند است که در اودسای اوکراین قرار دارد. سوکولنکو در دلالی برای فروش نفت خام ایران دست داشت و به سبب حمایت مادی از شرکت ملی نفتکش ایران براساس دستور اجرایی 13645 تحریم شد. وی همچنین به سبب اقدام برای شرکت فرلند یا از طرف آن بر اساس دستور اجرایی 13608 تحریم شده بود.
 
افراد یا شرکت های تحریم شده مرتبط با شرکت های صوری، مقامات یا عوامل شرکت های هسته ای و گسترش دهنده سلاح های هسته ای
 
آمریکا براساس فرمان اجرایی 13382 یک رشته تحریم های هدفمند و منطبق بر رفتار را در مورد شرکتها، افراد و موسسات مالی دخیل یا مرتبط با برنامه های هسته ای و موشکی ایران اعمال کرد. این تلاش مستمر تحریم ها، پیشرفت برنامه هسته ای و موشکهای بالستیک ایران را مختل کرده است. این تلاش همچنین فشار مهمی بر دولت ایران وارد کرده است.
 
وزارت امور خارجه آمریکا امروز پنج شرکت ایرانی را تحریم کرد که مستقیما در تهیه کالا، خدمات و فناوری برای دولت ایران شرکت داشتند. این موارد از لحاظ مالی به توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم، احداث رئاکتور تحقیقاتی آب سنگین و توسعه قابلیتهای موشک بالستیک ایران کمک می کنند یا خطر کمک مالی به این توانایی ایران را دارند.
 
قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، غنی سازی اورانیوم، احداث رئاکتور تحقیقاتی آب سنگین و توسعه قابلیتهای موشک بالستیک ایران را ممنوع کرده اند.
 
این افراد یا شرکتهای تحریم شده نشاندهنده تلاش مستمر وزارت امور خارجه آمریکا برای تحریم طرفهای خصوصی ایران هستند. این طرفها به برنامه های هسته ای و موشک بالستیک ایران کمک می کنند.
 
شرکت ساخت فناوری ایواز eyvaz technic manufacturing company
شرکت ساخت فن آوری ایواز شرکتی ایرانی است که در تهیه اقلام حساس برای استفاده در برنامه سانتریفیوژ ایران دخیل بوده است.
 
ایواز دستکم از سال 2008 اجزای مفید در آبشارهای سانتریفیوژ به ویژه اتصالات را برای شرکت الکتریک کالا تولید کرده است. الکتریک کالا شرکتی در ایران است که به سبب فعالیت در مورد برنامه ممنوعه غنی سازی اورانیوم، براساس قطعنامه 1737 شورای امنیت تحریم شد.
 
ایوار قطعات دیگر مفید برای آبشارهای سانتریفیوژ را نیز تولید کرده است که عبارتند از پمپهای خلاء که آنها نیز برای شرکت الکتریک کالا و شرکتهای دیگر دخیل در برنامه هسته ای ایران تولید شده اند.
 
 شرکت اکتشاف و تولید مواد خام هسته ای
شرکت اکتشاف و تولید مواد خام هسته ای زیر مجموعه ای از سازمان انرژی اتمی ایران است. شرکت اکتشاف و تولید مواد خام هسته ای، بر اکتشاف، استخراج و عملیات فراوری معدنی در ایران نظارت دارد. شرکت اکتشاف و تولید مواد خام هسته ای تا نوامبر 2012 از عملیات مستمر در مورد کانی اورانیوم در معدن گچین حمایت و بودجه آن را تامین کرد.
 
شرکت اکتشاف و تولید مواد خام هسته ای تا ژوئیه 2013 از شرکتی صوری برای تولید اقلام مورد نیاز سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می کرد.
 
شرکت مارو صنعت maro sanat company
شرکت ایرانی مارو صنعت برای « شرکت سوخت رئاکتورهای هسته ای ایران » فعالیت می کرده است تا اقلام ضروری را برای سازمان انرژی اتمی ایران تامین کند.
 
شرکت سوخت رئاکتورهای هسته ای ایران مسئولیت تاسیسات تبدیل اورانیوم ایران، شرکت ساخت سوخت و نیز شرکت تولید زیرکونیوم را به عهده دارد.
 
شرکت سوخت رئاکتورهای هسته ای ایران با شرکت مارو صنعت تماس گرفت تا این شرکت مقادیر زیادی زیروکونیوم سیلیکات بدست آورد. ایران از زیروکونیوم سیلیکات می تواند به عنوان خوراک برای تولید زیروکونیوم با درجه غیر هسته ای برای روکش کاری سوخت ir-40 و قطعات داخلی دیگر استفاده کند. زیروکونیوم سیلیکات با درجه غیر هسته ای همچنین می تواند در برنامه موشکی ایران استفاده شود.
 
تلاشهای مارو صنعت برای بدست آوردن مقادیر زیادی زیرکونیوم سیلیکات می توانست کمک زیادی به توانایی ایران برای رئاکتور ir-40 این کشور کند. مارو صنعت همچنین برای شرکت سوخت رئاکتورهای هسته ای ایران کار می کرد تا برای آن anhydrous hydrofluoric acid بدست بیاورد که از آن برای شکل دادن یکی از پریکرسرهای مورد نیاز برای ایجاد هگزافلوراید اورانیوم استفاده می شود. هگزافلوراید اورانیوم در تاسیسات تبدیل اورانیوم ایران کاربرد دارد.
 
شرکت مواد کامپوزیت نوید
شرکت مواد کامپوزیت نوید( نوید کامپوزیت) شعبه ای از یک شرکت ایرانی به نام گروه صنعتی صنام است که از طرف آمریکا و سازمان ملل متحد به عنوان نقش داشتن در برنامه ی موشکی ایران شناسایی شده است. نوید کامپوزیت هم اکنون درحال احداث یک کارخانه ی تولید فیبر کربنی در ایران است. نوید کامپوزیت، دستکم از سال دوهزار و دوازده میلادی با شرکتهای مستقر در آسیا قرارداد امضا کرده است تا یک خط تولید فیبر کربنی را که قادر به تولید یکصد و پنجاه تن فیبر کربنی در سال باشد، تامین کند. این خط احتمالا برای استفاده از تجهیزات موشکی مناسب است.
 
نگین پرتو کویر
شرکت نگین پرتو کویر( نگین پرتو ) نقش کلیدی در یک شبکه ی تامین هسته ای دارد که واسطه ی تامین اقلام برای برنامه ی هسته ای ممنوع شده ی ایران است، از جمله برای نهادهایی مثل سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت تکنیک صنعتی مدرن و شرکت کالا الکتریک می شود که سازمان ملل متحد از آنها نام برده است. مطابق دستور اجرایی رئیس جمهور به شماره ی 13382 در آمریکا از همه ی این شرکتها نام برده شده است.
 
نگین پرتو همچنین اقلامی را برای شرکت سوخت راکتورهای هسته ای ایران (سوره) تامین کرده است که در یازدهم نوامبر 2011 طبق دستور ریاست جمهوری شماره ی 13382 از آن نام برده شده است. دستکم از اواسط سال 2009 میلادی، نگین پرتو اقدام به واسطه گری یا تلاش برای واسطه گری برای ایجاد قراردادهایی کرده است تا تجهیزات حساس برای راکتور تحقیقاتی آب سنگین چهل مگاواتی (ir-40) در اراک را تامین کند و اغلب به صورت نادرست اسامی کسانی را به عنوان دریافت کننده ی اقلام معرفی می کرد تا سازندگان را فریب دهد و نقش ایران در معاملات را نامشخص کند.
 
وزارت خزانه داری امروز در ادامه تلاشها برای هدف قرار دادن فعالیتهای اشاعه ی ایران، شبکه ای از اشاعه کنندگان به ریاست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را هدف قرار داد که بر برنامه ی موشک بالستیک ایران نظارت می کند.
 
در پی دستور ریاست جمهوری در سال دو هزار و هفت به شماره ی 13382، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز نام برده شد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران واسطه ی تعدادی از معاملات ازجمله مواد و فناوری هایی بوده است که در موشک بالستیک کاربرد دارند. وزارت خزانه داری همچنین مقاماتی از ایران و با نام مستعار برای شرکت تامین هسته ای ایران به نام نکا نوین را شناسایی کرده است. از نکا نوین neka novin در نوامبر دو هزار و یازده به علت نقش داشتن در تامین تجهیزات ویژه و موادی که کاربرد مستقیم در برنامه هسته ای ایران دارند، نام برده شده است.
 
مقامات نکا نوین، ایرج محمدی کاهورین و محمود محمدی داینی
ایرج محمدی کاهورین و محمود محمدی داینی مقامات کلیدی هستند که برای نکا نوین کار می کنند.
 
ایرج کاهورین سمتهای مدیر عامل، مدیر پروژه، مدیر فروش و بازاریابی نکا نوین را برعهده داشته است. وی در مذاکرات مربوط به تهیه تجهیزات اتوماسیون برای برنامه هسته ای ایران در سال دوهزار ونه میلادی مشارکت داشته است.
 
محمود محمدی داینی مدیر ارشد اجرایی نکا نوین است و نیز عناوین مدیر عاملی و مدیر پروژه ی نکا نوین را دارا می باشد.
 
نام های مستعار برای نکا نوین
نکا نوین از نامهای مستعار کیا نیرو، شرکت بلاک نیرو سان block nirou sun co و شرکت نکو نیرو توان، برای تهیه تجهیزات از تامین کنندگان خارجی، استفاده کرده است.
 
صنایع هوایی قدس
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صنایع هوایی قدس را اداره می کند و از آن برای تامین بودجه ی پروژه ها استفاده می کند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با صنایع هوایی قدس در زمینه ی پروژه های دفاع هوایی قرارداد دارد. صنایع هوایی قدس در تولید هواپیماهای بدون سرنشین، چترها، پاراگلایدرها و پاراموتورها نقش دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز مدعی است از آنها به عنوان بخشی از دکترین جنگ افزار نامتقارن استفاده می کند.
 
مضافا اینکه در بیست و چهارم مارس 2007 میلادی در ضمیمه ی قطعنامه ی 1747، صنایع هوایی قدس به عنوان یک نهاد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران معرفی شده است. این شرکت همچنین در بیست و سوم مارس 2012 از طرف اتحادیه ی اروپا نیز در فهرست نهادهای مرتبط با فعالیتهای اشاعه ی حساس هسته ای ایران و یا تولید سیستمهای پرتاب سلاح هسته ای ایران قرار گرفت.
 
سازمان صنایع هوایی ایران
سازمان صنایع هوایی ایران بخشی از وزارت دفاع است و مسئول مدیریت بر صنعت هوایی ایران است. این سازمان در کنار دیگر اقدامات، در تولید هواپیماهای بدون سرنشین دور برد نقش دارد.
 
این سازمان نیز به عنوان یک نهاد مرتبط با فعالیتهای اشاعه ی حساس هسته ای ایران و یا تولید سیستمهای پرتاب سلاح هسته ای ایران مورد تحریم واقع شد.
 
رضا عمیدی، فن پردازان، ارتباط گستر نوین
رضا عمیدی که مدیر بازرگانی صنایع هوایی قدس بود با کارهای مربوط به تامین و تدارکات که بر عهده ی فن پردازان بود، مرتبط بوده است. فن پردازان یک شرکت پوششی صوری برای صنایع هوایی قدس است. رضا عمیدی نیز با شرکت ارتباط گستر نوین در ارتباط بوده است، این شرکت مظنون به ایفای نقش به عنوان یک شرکت صوری برای صنایع هوایی قدس است که در فعالیتهای تامین و تدارکات نقش دارد.
 
 
اطلاعات به روز شده درباره ی افرادی که در گذشته شناسایی شدند
 
به روز کردن اطلاعات مربوط به شرکت کسب اینترنشنال kasb
این شرکت در امارات عربی متحده مستقر است. در گذشته در ششم سپتامبر دو هزار و سیزده طبق دستور ریاست جمهوری به شماره ی 13599 به عنوان بخشی از شبکه ی« سید سیدی » از شرکت های صوری برای طفره رفتن از تحریم ها شناسایی شد. طبق این دستور ریاست جمهوری، اموال دولت ایران و نهادهای مالی آن هدف قرار داده می شوند. این شرکت اکنون به عنوان« فرست فورات تریدینگ ال ال سی» ( first furat trading llc ) شناخته می شود. مضافا اینکه
 
آدرس و شماره تلفن شرکت kasb international نیز تغییر کرده است.
 
به روز کردن اطلاعات مربوط به سیف الله جشن ساز
اطلاعات، بیوگرافی و گذرنامه ی مربوط به سیف الله جشن ساز، مدیر عامل شرکت نفت ایران مستقر در سوئیس و بسیاری از شرکتهای صوری ایرانی که در طفره رفتن از تحریمهای بین المللی نفتی ایران داشتند نیز به روز شده است که از جمله می توان به سمت وی به عنوان مدیر هیئت مدیره ی شرکت نفت ایران در انگلیس است. این شرکت در گذشته شناسایی شده بود. وزارت خزانه داری در پی دستور ریاست جمهوری شماره ی 13599 در بیست و سوم ماه مه 2013 سیف الله جشن ساز را شناسایی کرد.
 
به روز کردن اطلاعات درباره ی شرکت نفتکش ملی ایران
اسم و اطلاعات مربوط به پرچم نصب شده بر روی کشتی ها، در سی و سه کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران که در پی دستور ریاست جمهوری به شماره ی 13599هم اکنون در فهرست ویژه ی اتباع و اشخاص ممنوعه قرار دارد، به روز شده است.
 
خاطرنشان می شود در پی اعمال این تحریم ها ، ایران تیم کارشناسی خود را که در وین مشغول مذاکره با نمایندگان 1+5 بود به تهران فراخواند.
۲۴ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۱۱۸