تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها بر مبنای عرضه و تقاضا

تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها بر مبنای عرضه و تقاضا
پتروشیمی خواستار قیمت گذاری محصولات بر مبنای فوب خلیج فارس است

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار تعیین قیمت خوراک بر مبنای نظام عرضه و تقاضا و فروش محصولات بر مبنای فوب خلیج فارس است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به این که باید مکانیسم عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت خوراک قرار گیرد، اظهار کرد: قیمت خوراک مجتمع های پتروشیمی هنوز تعیین نشده و به زودی با نهایی شدن مذاکره ها امید است قیمت جدید نهایی شود.

محمدحسن پیوندی افزود: از نظر علم اقتصاد باید عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت باشد و هرگونه نرخ گذاری در صورتی که تابع بازار باشد به نفع صنعت پتروشیمی خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی این بوده که قیمت خوراک واقعی شده و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وقتی از گاز سخن می گوییم باید این نکته را در نظر بگیریم که منظور گاز غنی است یا متان، در حال حاضر برای تولید اوره و متانول به گاز غنی نیازی نیست بلکه از متان استفاده می شود.

وی تصریح کرد: متان تبدیل به اوره و متانول شود و اگر قیمت این دو محصول استراتژیک پتروشیمی واقعی شده و بازار مبنای تعیین بهای آن باشد یک رقابت سالم به وجود خواهد آمد.

پیوندی ادامه داد: قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، مهم‌ترین نقش را در جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت پتروشیمی دارد و باید زمینه برای حضور بیشتر بخش خصوصی فراهم کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نهایی شدن قیمت خوراک چندی پیش گفت: خوراک مجتمع های پتروشیمی با بهره برداری از فاز های جدید پارس جنوبی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: تعیین قیمت خوراک یکی از مهمترین برنامه های وزارت نفت برای مجتمع های پتروشیمی است و به زودی قیمت های جدید خوراک نهایی و اعلام خواهد شد.

عباس شعری مقدم افزوده بود: با برنامه ریزی های انجام شده تحویل خوراک به مجتمع های پتروشیمی افزایش خواهد یافت و با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تحویل خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها افزایش می یابد.

وی ادامه داده بود: شرکت ملی نفت ایران همکاری مطلوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تامین به موقع خوراک مجتمع های پتروشیمی دارد و طبق برنامه ریزی های موجود، خوراک این واحدها در حال تامین بوده و تاکنون حجم خوراک تحویل شده در وضعیت مناسبی بوده است و جلسه های منظمی برای تامین به موقع خوراک با شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.

۲۴ آذر ۱۳۹۲ ۱۷:۰۳
تعداد بازدید : ۸۳۲