وزیر انرژی امارات:

وزیر انرژی امارات:
کشورهای حوزه خلیج فارس در اوپک تکروی نمی کنند

وزیر انرژی امارات اعلام کرد که کشورهای عضو اوپک حاشیه خلیج فارس برای حفظ ثبات بازارهای جهانی نفت خام از تکروی در تولید نفت خام پرهیز می کنند.

به گزارش خبرگزاری داو جونز، سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات اعلام کرد: کشورهای عرب عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در حاشیه خلیج فارس در آینده برای تنظیم بازار، به صورت یکجانبه رفتار نخواهند کرد.

وی افزود:: ما به عنوان یک سازمان، برای تضمین عرضه کافی نفت خام در بازارهای جهانی تلاش می کنیم و در این مسیر، به همکاری خود ادامه می دهیم.

عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در نیمه دوم سال ٢٠١١ میلادی، به صورت یکجانبه تولید خود را افزایش دادند تا به توقف عرضه نفت لیبی در پی نا آرامی های این کشور آفریقای شمالی واکنش نشان دهند.

با وجود تهدید افزایش بیش از حد عرضه نفت و تأثیر منفی آن بر بهای این ماده، کشورهای عضو اوپک در نشست ١٦٤ این سازمان در ماه جاری میلادی، تصمیم گرفتند سقف تولید ٣٠ میلیون بشکه در روز را تثبیت کنند.

با این همه، المزروعی به این مسئله اشاره کرد که با توجه به رشد تقاضای جهانی نفت، شاید لازم نباشد اعضای اوپک در سال آینده میلادی تولید خود را کاهش دهند.

وی افزود: خبر خوش این است که تقاضای نفت در بازارهای جهانی افزایش می یابد حتی ما انتظار داریم تقاضای نفت سال آینده میلادی، در اروپا نیز با رشد رو به رو شود.

وزیر انرژی امارات گفت: در برخی مناطق، همچون سوریه، چالش هایی وجود دارد و برخی کشورهای عضو اوپک، همچون لیبی، نیز با ناآرامی هایی دست و پنجه نرم می کنند؛ همه مسائل به این بستگی دارد که در ٦ ماه آینده، حوادث به کدام سو حرکت کنند.

۲۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۹۸۴