رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی ایران
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت ،گاز و پتروشیمی ایران گفت: در سال ۲۰۵۰، ۶۰ درصد انرژی جهان از خورشید تأمین می شود بنابراین نمی توانیم روی فروش نفت خام برای آینده حساب کنیم بلکه باید به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم.

حسن خسروجردی در نخستین جشنواره قهرمانان صنعت نفت اظهار داشت: اکنون در بازار جهانی نفت حدود 4 میلیون بشکه نفت تولیدی نسبت به تقاضای موجود بیشتر است.

وی افزود: آمریکا رفته رفته از جمع متقاضیان و واردکنندگان نفت خارج می شود و با خروج این کشور، تولید نفت 10 تا 12 میلیون بشکه بیشتر از تقاضای موجود خواهد بود.

این نماینده بخش خصوصی در صنعت نفت با طرح این سوال که آیا با توجه به این مسئله باز هم باید روی فروش نفت تمرکز کنیم، گفت: فکر می کنید کشورهای غربی همپیمانانشان در منطقه را می گذارند و به ما می چسبند، قطعا اینطور نخواهد بود.

وی که در صحبت هایش به پیشرفت مذاکرات ژنو و لغو تحریم ها اشاره داشت، ادامه داد: من معتقدم چیزی که 10 سال طول کشیده تا به آن برسند ظرف 5 یا 6 ماه کنار نمی گذارند و حتی اگر غرب رویه اش را در مورد ایران عوض کرده و تحریم ها برطرف شود آیا بازار محصولاتی چون پتروشیمی ایران چون گذشته است؟

خسروجردی راهکار عملی را ساختن تمامی نیازها از A تا Z و افزایش سطح استانداردها دانست و گفت: بخش خصوصی ایران باید با تشکیل کنسرسیوم های مختلف سراغ این حرکت برود که اگر نرود همه باخته ایم.

وی افزود: وقتی در سال 2050، 60 درصد انرژی جهان از خورشید تأمین می شود نمی توانیم روی فروش نفت خام برای آینده حساب کنیم بلکه باید از امروز به جای خام فروشی به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار وظیفه دولت است، اذعان داشت: بخش خصوصی باید به میدان بیاید چرا که وقتی بخش خصوصی جلو بیفتد دولت به دنبالش می دود.

وی خاطرنشان کرد: باید با تشکیل کنسرسیوم هایی، قدرت های کوچک را پیش هم بگذاریم که ما هم اطلاعاتش را داریم و هم بازارها را به خوبی می شناسیم.

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۸۶۹