مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران:

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران:
پایانه های شناور صادراتی ایران در دریای عمان راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای راه اندازی پایانه های شناور صادرات نفت خام در دریای عمان خبر داد و گفت: در صورت افزایش تقاضا برای نفت خام ایران، پایانه های شناور صادراتی ایران می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

سیدپیروز موسوی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر افزود: وزارت نفت، افزایش توان صادراتی نفت خام را در برنامه دارد و از این رو، شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به رسالت خود در این زمینه و به منظور پاسخگویی به تنوع نیاز مشتریان، علاوه بر اسکله های ثابت، از توانمندی راه اندازی پایانه های سیار نیز برخوردار است.

وی توان صادراتی فعلی شرکت پایانه های نفتی ایران را روزانه پنج میلیون بشکه به صورت همزمان خواند و گفت: این میزان توان صادراتی، بدون درنظر گرفتن توان صادرات میعانات گازی در عسلویه و گوی های شناور است که با افزودن این ظرفیت ها، توان صادراتی شرکت پایانه های نفتی ایران بیش از پیش افزایش می یابد.

به گفته وی، با بهره برداری از چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ، ظرفیت ذخیره سازی این شرکت در خارگ به ٢٨ میلیون بشکه نفت افزایش می یابد.

موسوی وضعیت صادرات میعانات گازی را نیز طبق برنامه مصوب، مناسب عنوان کرد.

شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گـازی وخدمات دریایی فعالیت می کند و ماموریت اصلی آن پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فریند های عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت ‌خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای، عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره‌ ارزش نفت و گازکشور و ایفای نقش شایسته درپایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه ای و بین المللی است.

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۹۰۱