پیوندی : مکانیسم عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت خوراک پتروشیمی باشد

پیوندی : مکانیسم عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت خوراک پتروشیمی باشد
معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار تعیین قیمت خوراک بر مبنای نظام عرضه و تقاضا و فروش محصولات بر مبنای فوب خلیج فارس است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به این که باید مکانیسم عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت خوراک قرار گیرد، اظهار کرد: قیمت خوراک مجتمع های پتروشیمی هنوز تعیین نشده و به زودی با نهایی شدن مذاکره ها امید است قیمت جدید نهایی شود.

محمدحسن پیوندی افزود: از نظر علم اقتصاد باید عرضه و تقاضا تعین کننده قیمت باشد و هرگونه نرخ گذاری در صورتی که تابع بازار باشد به نفع صنعت پتروشیمی خواهد بود.

 وی تصریح کرد: پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی این بوده که قیمت خوراک واقعی شده و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: وقتی از گاز سخن می گوییم باید این نکته را در نظر بگیریم که منظور گاز غنی است یا متان، در حال حاضر برای تولید اوره و متانول به گاز غنی نیازی نیست بلکه از متان استفاده می شود.

وی تصریح کرد: متان تبدیل به اوره و متانول شود و اگر قیمت این دو محصول استراتژیک پتروشیمی واقعی شده و بازار مبنای تعیین بهای آن باشد یک رقابت سالم به وجود خواهد آمد.

پیوندی ادامه داد: قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، مهم‌ترین نقش را در جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت پتروشیمی دارد و باید زمینه برای حضور بیشتر بخش خصوصی فراهم کرد.

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۸۵۹