با سابقه ترین وزیر نفت جمهوری اسلامی:

با سابقه ترین وزیر نفت جمهوری اسلامی:
دولت تدبیر و امید توجه ویژه به نفت داشته باشد

وزیر پیشین نفت با بیان اینکه چرخ اقتصاد کشور در هر شرایطی با وزارت نفت می‌چرخد، افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به نفت داشته باشد.

غلامرضا آقا‌زاده، وزیر پیشین نفت در حاشیه دیدار وزرای سابق نفت با بیژن زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار شانا، مبنی بر لزوم تقویت ردیف‌های بودجه وزارت نفت در بودجه ۹۳، اظهار داشت: در این زمینه می‌توان گفت چرخ اقتصادی کشور در هر شرایطی با وزارت نفت می‌چرخد.

وزیر نفت کابینه های چهارم، پنجم و ششم افزود: اگر پروژه و برنامه‌های وزارت نفت مطلوب پیش رود اقتصاد کشور نیز تحرک می‌یابد بنابراین به طور حتم دولت آقای روحانی توجه ویژهٔ به وزارت نفت خواهد داشت؛ در وزارت نفت علاوه بر وجود نیروهای متخصص و شایسته، قابلیت‌های برای تولید ثروت وجود دارد از این رو در این زمینه به هر میزان که به وزارت نفت کمک شود بازتاب آن در اقتصاد کشور نمود می‌یابد.

آقازاده به موضوع رهایی کشور از درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: نفت ذاتا چیز بدی نیست، نفت در کشورهای غربی عامل رشد و پیشرفت است، مسئله ای که در این میان حائز اهمیت است نحوه بهره برداری از آن برای رشد اقتصادی کشور است.

وزیر پیشین نفت با بیان این که ظرفیت فوق العاده ای در صنعت نفت ایران وجود دارد، افزود: پیشرفت سال‌های اخیر پتروشیمی‌ها و پروژه‌های پارس جنوبی در زمینه تولید گاز به رشد اقتصادی کشور کمک موثری کرده است.

آقازاده به دامنه دیپلماسی انرژی هم اشاره کرد و افزود: صنعت نفت در ابعاد جهانی دارای قدرت تاثیرگذاری است.

به گزارش شانا، غلامرضا آقازاده از سال ١٣٦٤ تا ١٣٧٦ به مدت ١٢ سال و سه دوره تصدی وزارت نفت را بر عهده داشت و از این حیث در حال حاضر با سابقه ترین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران است.

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲
shana |
تعداد بازدید : ۷۹۹