قیمت نفت به مرز ۱۰۹ دلار رسید

قیمت نفت به مرز ۱۰۹ دلار رسید
در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست روز چهارشنبه سیاست محرک اقتصادی خود را تعدیل کند قیمت نفت امروز ۵۰ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.
 در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست فدرال رزرو آمریکا برای تصمیم گیری در مورد سیاست محرک اقتصادی این کشور هستند قیمت نفت امروز سه شنبه در بازار جهانی کاهش یافت.
سرمایه گذاران در انتظار جزئیات نشست اواخر این هفته فدرال رزرو هستند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا چه زمانی تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را آغاز خواهد کرد. با این حال، طولانی شدن اختلال در صادرات نفت لیبی و بهبود چشم انداز تقاضا ممکن است جلوی کاهش بیشتر قیمت نفت را بگیرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، پس از افزایش یک دلار و 64 سنتی در جلسه گذشته، امروز با 50 سنت کاهش به 108 دلار و 91 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش قیمت 88 سنتی در جلسه قبل، امروز با 40 سنت کاهش به 97 دلار و  8 سنت رسید.
تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «وضعیت تقاضا در حال سالم شدن است. چین در حال بازگشت به بازار است، وضعیت در اروپا دارد بهتر می شود و در آمریکا نیز همینطور. این عوامل موجب تقویت قیمت ها خواهد شد.»
در حالی که بنگاه های اقتصادی اروپا امسال را با افزایش ثبت سفارشات جدید به پایان می برند، فعالیت های تولیدی و تجاری در سطح جهان در ماه دسامبر افزایش یافته است.
میزان خروجی بخش تولید در ماه نوامبر در آمریکا برای چهارمین ماه متوالی رشد داشت و در کنار آمارهای مثبت از خرده فروشی و بازار کار، تصویری امیدوار کننده از بزرگترین اقتصاد جهان ترسیم کرد.
مجموعه آمارهای مثبت از وضعیت اقتصادی آمریکا، سرمایه گذاران را مجاب کرده است که فدرال رزرو احتمالا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، آغاز تعدیل سیاست خرید ماهیانه اوراق قرضه را اعلام خواهد کرد. برخی دیگر نیز پیش بینی می کنند که بانک مرکزی آمریکا قبل از تعدیل سیاست پولی خود، در انتظار نشانه های بیشتر از ترمیم اقتصاد آمریکا خواهد ماند.
۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۵:۱۱
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۹۵