پنجمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان برگزار می شود

پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور حداقل 250 شرکت و سازنده برتر داخلی 24 دی ماه در اهواز پایتخت صنعت نفت ایران آغاز به کار خواهد نمود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبال کم نظیر شرکت های سازنده تجهیزات نفت و گاز، نمایشگاه امسال تجلی دستاوردهای سال حماسه اقتصادی خواهدبود.پنجمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان برگزار می شود
مهندس بورد توضیح داد: در برگزاری این نمایشگاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه بین المللی نمایشگاههای خوزستان تشریک مساعی داشته و اداره کل روابط عمومی و 4 شرکت اصلی تابع وزارت نفت از حامیان این رویداد محسوب می شوند.
رییس شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان تصریح کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی وزارت نفت، بخش اعظم فضای نمایشگاه پنجم به بخش خصوصی و مراکز علمی از جمله اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و استان خوزستان، شرکت های نفتی،  مراکز علمی و تحقیقاتی و نهادهای مرتبط با ساخت و تامین کالای صنعت نفت اختصاص یافته است.
مهندس بورد با بیان این که امسال برای نخستین بار نمایشگاههای مرتبط با صنعت نفت در خوزستان جنوب به صورت تجمیعی برگزار می شوند، تصریح کرد: تا سال گذشته، نمایشگاه سالانه صنعت حفاری و نمایشگاه تخصصی نفت به صورت جداگانه ، در اهواز برگزار می شد، که این نمایشگاه ها از امسال به صورت متمرکز برگزار می شوند.
وی زمان برپایی این نمایشگاه را 24 تا 27 دی ماه اعلام کرد و افزود: در طول برپایی نمایشگاه آخرین تجهیزات و قطعات کلیدی صنعت نفت که توسط سازندگان ایرانی بومی سازی شده است، به نمایش درآمده و چند قرارداد مهم ساخت با شرکت های برتر داخلی منعقد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزاری نشست های تخصصی با سازندگان را از دیگر برنامه های این نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: فراهم سازی زمینه های لازم برای ارائه توانمندی های صنعتگران، سازندگان و تامین کنندگان کالای صنعت نفت کشور همچنین شناسایی نیازهای کارفرمایان و ایجاد هم افزایی میان آنان، از جمله اهداف این نشست های تخصصی است.
وی در ادامه با بیان این که این نمایشگاه به عنوان مهم ترین رویداد صنعتی و اقتصادی استان خوزستان محسوب می شود از تمام دستگاه های اجرایی استان خواست در برپایی هرچه باشکوه تر این نمایشگاه مشارکت جدی داشته باشند.
مهندس بورد گفت: استان خوزستان به عنوان زادگاه نفت کشور، استقرار بزرگ ترین شرکت های بالادستی و پایین دستی و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه های نفت است.
وی افزود: با برگزاری این نمایشگاه ها ضمن پیگیری راهبرد توسعه منابع ساخت داخل، جلب همکاری و ایجاد پیوند با سازندگان کالای نفت و توجه به بومی سازی و خوداتکایی می توان زمینه های توسعه کشور و استان خوزستان را از طریق ایجاد اشتغال مولد و واقعی با استفاده از ظرفیت بازار بزرگ کالای صنعت نفت فراهم نمود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اظهارداشت: یکی از اولویت های این شرکت توسعه کارگاه ها، مراکز ساخت و تامین کالا و تجهیزات صنعت نفت بویژه در استان خوزستان است تا ضمن تقویت زیر ساخت ها به توسعه استان خوزستان متناسب با سهم آن در تولید نفت و اقتصاد کشور کمک کرد.
انتهای پیام
http://news.nisoc.ir/Images/News/Larg_Pic/27-9-1392/IMAGE635229694501121250.JPG
   
۷ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۴۷۵