توافق جدید نفتی ایران-عراق/ ایران صادرکننده خدمات حفاری شد

توافق جدید نفتی ایران-عراق/ ایران صادرکننده خدمات حفاری شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری با تشریح توافق جدید نفتی ایران و عراق به منظور صادرات خدمت فنی، مهندسی و آموزشی صنعت حفاری از اجرای پروژه‌های کلید در دست حفاری در کشورهای مختلف به عنوان یکی از اهداف توسعه صنعت حفاری کشور یاد کرد.
محمدرضا تاکایدی با اشاره به توافق جدید نفتی ایران و عراق به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی و آموزش صنعت حفاری توسط ایران به این کشور همسایه، گفت: شرکت ملی حفاری قصد دارد در بازار حفاری عراق و شهرهای جنوب این کشور حضور یابد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اعلام اینکه در حال حاضر ارائه خدمات فنی و مهندسی درصنعت حفاری در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران در نخستین گام به دنبال ارائه خدمات حفاری، ارائه دانش فنی و انجام پروژه‌های کلید در دست (EPD) در کشورهای مختلف است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص توسعه ناوگان دکل‌های حفاری ایران، با اشاره به آغاز نوسازی و بازسازی دکل‌های حفاری کشور، تبیین کرد: بر اساس برنامه، تعداد ناوگان دکل های ملی حفاری تا سال آینده به 80 دستگاه افزایش می یابد.

وی همچنین از ورود 2 دکل جدید دریایی به ناوگان شرکت ملی حفاری تا دو سال آینده خبر داد و افزود: در صورت تامین منابع مالی، احتمال افزایش ناوگان حفاری تا 85 دستگاه نیز وجود دارد.

تاکایدی درخصوص همکاری و تعامل سازنده با سازندگان داخلی نیز گفت: هم اکنون با بسیاری از شرکت‌های داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت حفاری همچون MWD، موتورهای درون چاهی و تجهیزات لاگینگ وارد مذاکره شده ایم.
۹ دی ۱۳۹۲ ۱۸:۰۳
تعداد بازدید : ۸۸۰