احتمال انحلال سازمان حمایت با ادغام وزارت بازرگانی و صنایع

احتمال انحلال سازمان حمایت با ادغام وزارت بازرگانی و صنایع
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک،نساجی و چرم ایران خبر داد که با ادغام وزراتخانه های بازرگانی و صنایع،این بحث مطرح شده است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان منحل شود.

سید حمید حسینی که صبح دوشنبه در نشست خبری اتحادیه تولید و صادرات پوشاک این خبر را عنوان کرد، افزود:‌ با تشکیل شورای رقابت، حضور سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و برخوردهای آن در بازار زائد است و به نظر می‌رسد این سازمان منحل می‌شود.وی ادامه داد: در شرایطی که بازار رقابتی است لازم نیست که تعیین قیمت صورت بگیرد و اگر بازاری رقابتی نباشد، آن‌وقت می‌توان دست به چنین کاری زد.


به گزارش ایسنا، حسینی علاوه بر مطرح کردن این موضوع، درباره صنعت نساجی کشور اظهار کرد:‌ با وجود این‌که صنعت نساجی کشور از صنایع پر سابقه کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود اما هم‌اکنون در جامعه القا شده که این صنعت، صنعتی بحران‌زا در کشور است. البته هرچند بخشی از آن واقعیت دارد اما بخشی هم واقعیت ندارد و این صنعت می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد.


عضو هیأت رییسه اتاق تهران با اشاره به واگذاری‌هایی که در این بخش طی چند سال اخیر صورت گرفته است، افزود: هیچ صنعتی به اندازه‌ نساجی در ایران نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند و دولت باید نگاه حمایتی به این صنعت داشته باشد.


حسینی ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت را برای بخش نساجی کشور مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: هر چند فی‌نفسه ادغام موضوع خوبی نیست اما این ادغام از یک نظر می‌تواند به نساجی کشور کمک کند. ‌هم‌اکنون صنعت نساجی کشور مشکل بازاریابی دارد که با ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع می‌توان این مشکل را حل کرد.عضو هیات رییسه اتاق تهران در مورد این ادغام همچنین گفت:‌ پیش از این، به نظر می‌رسید نگاه وزارت صنایع جایگزینی واردات و نگاه وزارت بازرگانی تولید صادراتی بوده که با این ادغام به نظر می‌رسد دیگر تولید صادراتی مدنظر قرار بگیرد.


وی در پایان متذکر شد: موضوعات مربوط به تعرفه و نرخ ارز نیز با ادغام این دو وزارتخانه به نظر می‌رسد به نتیجه خواهد رسید.

۴ خرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۲۸
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۳