دبیر انجمن بین المللی مهندسان نفت ایران (SPE) خبر داد:

برگزاری سمینارهای آموزشی ازدیاد برداشت نفت و گاز

معصومه احمدیان از برگزاری سه سمینار آموزشی با محوریت موضوع ازدیاد برداشت نفت و گاز و با حضور استادان بین المللی با تلاش انجمن بین المللی مهندسان نفت (SPE) ایران خبر داد.

دبیر انجمن بین المللی مهندسان نفت (SPE) در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به حضور اساتادان برجسته جهان در حوزه نفت و گاز همچون پرفسور منصوری، مسعودی و رضایی از دانشگاه ها و شرکت های معتبر دنیا (از جمله کرتن استرالیا و پتروناس مالزی) اظهار داشت: دوره های تخصصی همچون مدل های ریاضی مخازن نفت و گاز، آسفالتین و ازدیاد برداشت نفت و گاز در این سه سمینار تدریس شد.

به گفته وی در این سمینار ها همه کارشناسان و متخصصان شرکت های تابعه صنعت نفت که در حوزه مطالعه مخازن نفتی و گازی فعالیت داشتند به همراه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه ازدیاد برداشت و مخازن دعوت شده است.

احمدیان گفت: انجمن بین المللی مهندسان نفت (SPE) یکی از معتبرترین انجمن های علمی بالادستی در دنیا رو از سوی تعدادی از دانشمندان و متخصصان علمی نفت جهان، تاسیس شده است. این انجمن هم اکنون بیش از ۸۰ هزار نفر عضو متخصص در صنایع بالادستی در سراسر جهان دارد که این افراد در بیش از ۱۵۰ کشور، در صنعت نفت کشورهای خود در حال فعالیت هستند.

دبیر انجمن بین المللی مهندسان نفت ایران (SPE) گفت: این انجمن، نهادی غیر دولتی و دانش بنیان است که تاثیر گذاری بر روند توسعه و رشد علمی صنعت نفت ایران و کمک به ارتقای مهارت پژوهشگران و متخصصان فعال در این عرصه را جزو راهبردهای اصلی خود می داند.

به گزارش شانا، انجمن بین المللی مهندسان نفت ایران (SPE) با تلاش جمعی از مدیران و متخصصان صنعت نفت در ایران، یک دهه قبل در سال ۱۳۸۰ تاسیس و به ثبت رسید و هم اکنون دارای بیش از ۵۰۰ عضو اصلی از کارشناسان، محققان، متخصصان و استادان صنعت نفت کشور و چهار هزار عضو دانشجویی از دانشگاه های کشور در بخش بالا دستی نفت است. ریاست این انجمن به عهده دکتر محمد علی عمادی؛ مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران است.

برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای مهندسان جوان در داخل و خارج کشور، از اقدام هایی است که در بخش مهندسان جوان انجمن SPE انجام می شود، همچنین در بخش دانشجویان نفت، می توان به تشکیل گروه های مطالعاتی در دانشگاه ها، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی و سمینار در سطح دانشجویان، بازدید از میدان های  نفتی و گازی، کمک به شرکت دانشجویان عضو انجمن SPE در دوره های آموزشی پژوهشگاه صنعت نفت بدون پرداخت هزینه، دادن مشاوره های علمی و معرفی آنها به سازمان های تابع نفت به منظور همکاری و جذب آنها در صنعت نفت و برگزاری مسابقات دانشجویی بین المللی داخلی، منطقه ای و جهانی اشاره کرد.
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۳۳۶