سید حمید حسینی: مجلس محل انتقام نیست

سید حمید حسینی: مجلس محل انتقام نیست

 به گزارش روحانی‌نیوز به نقل از آرمان ( armandaily.ir ): مطالبه آحاد مردم از رئیس جمهور تغییر رویکردها، سیاست‌ها و مدیریت‌های اجرایی جاری و ساری در کشور بود اما برخی افرادی که تا کنون صاحب قدرت و منصب بوده‌اند، تلاش می‌کنند دولت در رویکرد پیش گرفته خود برای تغییر روندها موفق عمل نکند.

این افراد تلاش می‌کنند، دولت در راستای تغییر وضعیت تحریم‌ها، سیاست‌های مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها، نقدینگی و تغییر مدیریت‌های اجرایی حداقل جابه‌جایی را داشته باشد تا روند امور همانطور که تابه‌حال به نفع آنان در جریان بوده همچنان هم جریان داشته باشد اما رویه مخالفان دولت با سیاست‌های روحانی همخوانی ندارد. آنها خواستار پایدار ماندن فضای گذشته در کشور هستند در صورتی که تغییر در سیاست‌ها یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از رئیس جمهور است؛ زیرا مردم برای تغییر در سیاست‌هایی که این افراد سعی در ثابت ماندن آن دارند به دولت روحانی رای دادند و اکنون مردم از دولت یازدهم انتظار تغییر و عمل به قول‌ها و وعده‌های داده شده را دارند.

در چند سال گذشته کسانی که کوچکترین نقشی برای مهار مشکلات کشور نداشتند امروز به مخالفان اصلی دولت روحانی تبدیل شده‌اند در صورتی که دولت تدبیر و امید از آغاز کار تاکنون به قانونمداری و احترام به دیگر قوا تاکید داشته است. دولت گذشته بی‌اعتنایی‌هایی نسبت به مجلسیان و مصوبات آنها داشت اما دولت روحانی برخلاف گذشته حتی مصوبه انتقال پایتخت را نیز محترم شمرده؛ با وجود این که نقدهای فراوانی به این مصوبه وارد است.

مهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز در جایی گفته است مجلس محل انتقاد است نه محلی برای انتقام اما ما در عمل می‌بینیم که مجلس مکانی برای انتقام‌جویی شکست‌خوردگان انتخابات شده است. طبیعی است که با تغییر رویکردها و سیاست‌ها نمی‌توان همان نیروهای گذشته را نگه داشت و از آنها برای تغییر امور استفاده کرد و برای این که دولت بتواند به هدف‌های خود برسد و همچنین پاسخگوی مطالبات آنها باشد باید دست به تغییر بزند و نیروهای جدیدی را جایگزین کند.

از طرفی هر هفته خبری از مجلس مبنی بر طرح سوال از وزرای دولت می‌شنویم که با حجم کاری وزرا مطابقت ندارد. مجلس محل قانون گذاری و نظارت است و باید با قدرتی که مجلسیان در دست دارند در پیشبرد امور قوای دیگر کمک کنند. انتظار می‌رود که نمایندگان رویکرد خود را تغییر دهند زیرا اعمالشان در میان مردم بازخوردی منفی خواهد داشت.

باید گفت اگر دولت در رسیدن به اهداف و برنامه‌هایش موفق باشد مطمئنا مجلس نیز شریک آن خواهد بود اما در صورتی که با افرادی که قصد دارند با کارشکنی علیه دولت آن را ناکام گذارند و سبب بدبینی و نا امیدی مردم به دولت یازدهم شوند، برخورد شود.متاسفانه مشاهده می‌شود نمایندگان کلانشهرها و همچنین تهران در مخالفت با دولت سهم بیشتری دارند زیرا نمایندگان شهرهای کوچک با مردم حوزه انتخابیه خود در ارتباطند و نظرات آنها را می‌شنوند.

اما نمایندگان شهرهای بزرگ به علت این که مستقیم با مردم در ارتباط نیستند نظر مردم در حوزه خود را کمتر می‌شنوند و به دنبال اهداف کلان خود هستند که برخی این نگاه‌را آفت تلقی می‌کنند و معتقدند با این رویه مجلس در تقابل با دولت قرار می‌گیرد.

مجلس حق نظارت در قالب سئوال و استیضاح را دارد اما باید این نظارت و استفاده از ابزارهای قانونی به موقع صورت گیرد تا در فضای عمومی جامعه ایجاد شبهه نکند.

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۹۲۱