هشتمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی: گردهمایی بزرگترین تشکل غیر دولتی ایران

هشتمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی: گردهمایی بزرگترین تشکل غیر دولتی ایران
محسن فخاری نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از برگزاری هشتمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد

محسن فخاری نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از برگزاری هشتمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد و اظهار داشت: این همایش در هفت دوره برگزار شده و دستاوردهای خوبی برای اتحادیه داشته که می توان به بخشودگی مالیات بر صادرات از سال 84 تا 88 و همچنین حل بسیاری از مشکلات مربوط به مسائل گمرکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اثر همفکری بخش خصوصی و دولت اشاره کرد.

وی افزود: از طرف دیگر تحریم ها در چند سال گذشته باعث فشار بر صادرات و خارج کردن برخی از اعضاء از گردونه صادرات شده که در این مورد اتحادیه وارد عمل شده و از آنها حمایت کرده است.

نایب رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه برگزاری همایش امسال با پیشنهاد اعضای هیئت مدیره بر عهده خود اتحادیه است، تصریح کرد: از چهار ماه قبل برنامه ریزی کرده و دستاوردها، عیب ها و حسن ها را بررسی کردیم تا این همایش را هرچه بهتر برگزار کنیم.

فخاری با اشاره به تغییر شکل و محتوای همایش امسال بیان داشت: در این همایش بیشتر از وزارتخانه ها و ارگان های مربوط به کار صادرات مانند وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصاد و دارایی، ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز و بانک توسعه اقتصاد و سخنرانان تخصصی در حوزه صادرات دعوت کرده ایم.

وی افزود: اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیش از 270 عضو بزرگترین تشکل کشور است و قصد داشتیم که این همایش را در سطح بین المللی برگزار کنیم و تعداد زیادی از رایزن ها و حتی سفرای کشورهایی که تمایل به همکاری داشتند را دعوت کردیم. اما به سبب بروز برخی از مشکلات این کار صورت نگرفت.

فخاری شعار همایش امسال را «بخش خصوصی و فرصت های پیش رو در دولت تدبیر و امید» عنوان و ابراز امیدواری کرد که این همایش در راستای تحقق این فرصت ها گام بردارد.

لازم به ذکر است که این همایش روز سه شنبه 17 دی ماه از ساعت 15 تا 21 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۵۰
تعداد بازدید : ۹۵۴