گمرک اعلام کرد

گمرک اعلام کرد
صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از ٨ میلیارد دلار رسید
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در ٩ ماه گذشته ، میزان وزنی صادرات غیرنفتی ٦٥ میلیون و ٩٩٩ هزار تن بوده که یازده و هشت صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، سنگ‌آهن به ارزش ١میلیارد و ٣٣ میلیون دلار، متانول به ارزش ٨٧٧ میلیون دلار و اوره به ارزش ٨٦٦ میلیون دلار از عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده‌اند.

این گزارش در باره آمار صادرات غیرنفتی به تفکیک میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها می‌افزاید: در این مدت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور ٦ میلیارد و ٣٦٣ میلیون دلار میعانات گازی، ٨میلیارد و ١١٦میلیون دلار محصولات پتروشیمی و ١٤ میلیارد و ٧٦١ میلیون دلار به سایر کالاها اختصاص داشت.

براساس این گزارش بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در نه ماهه امسال میزان صادرات کشورمان به چین ٥ میلیارد و٢٠٦ میلیون دلار، به عراق ٤ میلیارد و ٤٠٨ میلیون دلار، به امارات ٢ میلیارد و ٦٨٢ میلیون دلار، به هند یک میلیارد و ٩٥٢ میلیون دلار و به افغانستان یک میلیارد و  ٨٥٣ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش در نه ماهه سال جاری ٢٢ میلیون و٤٠٩ هزار تن کالا به ارزش ٣٣ میلیارد و ٢٦٦ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان به لحاظ وزن بیست و پنج درصد و از حیث ارزش هفده درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ٧٦٤ میلیون دلار، کنجاله، سویا به ارزش یک میلیارد و ٢٦١ میلیون دلار، ذرت به ارزش ٩١٥ میلیون دلار، گندم به ارزش ٨٦٩ میلیون دلار و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر ١٠٠٠ تا ١٥٠٠ سانتیمتر مکعب به ارزش ٧٩٤ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات، چین، هند، کره و ترکیه بوده‌اند.

در این مدت ٦ میلیارد و ٩٥٥ میلیون دلار کالا از امارات، ٦ میلیارد و ٥٠٤ میلیون دلار از چین، ٢ میلیارد و ٩٥٥میلیون دلار از هند، ٢ میلیارد و ٧٢٩ میلیون دلار از کره و ٢ میلیارد و ٥٦٦ میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.
۱۶ دی ۱۳۹۲ ۱۱:۵۷
naft news |
تعداد بازدید : ۷۷۹