ادامه روند خصوصی سازی در صنعت نفت:

ادامه روند خصوصی سازی در صنعت نفت:
سهام پالایشگاه لاوان بابت رد دیون دولت در فرابورس عرضه می شود

بلوک ٥٠ درصد به علاوه یک سهمی پالایش نفت لاوان بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی امروز (دوشنبه ١٦ دی) در فرابورس عرضه می شود.

به گزارش  شانا، سازمان خصوصی سازی بلوک ٥٠ درصد به علاوه یک سهمی پالایش نفت لاوان شامل ٥٧١ میلیون و ٧١٠ هزار و ٨٠١ سهم را بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق عرضه در بازار فرابورس ایران عرضه می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت پایه این بلوک بر اساس قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه که معادل بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ٥٠ درصد، به شرط آن که از ٥٧ هزار و ٤٤٣ ریال کمتر نباشد تعیین شده است.

شرایط پرداخت ثمن این معامله نیز یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت ٣٠ درصد نقد و بقیه اقساط پنج ساله با نرخ ١٥ درصد است که خریدار باید ٢٠ روزکاری پس از قطعی شدن معامله نسبت به پرداخت مبلغ پیشنهادی خود اقدام کند.

همچنین تعداد کل سهام ثبت شده شرکت پالایش نفت لاوان یک میلیارد و ١٤٣ میلیون و ٤٢١ هزار و ٦٠٠ سهم اعلام شده که ٤٠ درصد آن متعلق به سهام عدالت، ٥٠ درصد رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی، ١,٤٦ درصد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و بقیه در اختیار سهامداران خرد است.

۱۶ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴
shana |
تعداد بازدید : ۹۰۰