محمدرضا نعمت زاده در همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی

محمدرضا نعمت زاده در همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی
وزیر صنعت، معدن و تجارت همکاری دولت و بخش خصوصی را از الزامات توسعه کشور دانست و گفت: تجربه نشان داده، هرجا به بخش خصوصی اعتماد و اطمینان شده، این بخش توانسته به خوبی از عهده وظایف خود در جهت توسعه تجارت و تولید برآید.
 براساس این گزارش، محمدرضا نعمت زاده در همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی که با محور بخش خصوصی و فرصتهای پیش رو در دولت تدبیر و امید برگزار شده بود، تسهیل امور را یکی از وظایف مهم دولت در مواجهه به بخش خصوصی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: تلاش می شود تا ضمن رفع مشکلات، حامی خوبی برای توسعه و حضور بیشتر بخش خصوصی در عرصه تولید کشور باشیم.
وی گفت: نزدیکی بیشتر دولت به بخش خصوصی و رونق فضای کسب و کار از اهداف مهم این وزارتخانه محسوب می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور ایران در جایگاه کشورهای جهان سوم نادرست است و از تلاش برای نزدیکی با کشورهای توسعه یافته خبر داد.
نعمت زاده با بیان آنکه تاکنون حمایت خوبی از بخش خصوصی بزرگ به عمل نیامده، تصریح کرد: برای حضور در عرصه رقابت خارجی ناگزیر باید به سمت حمایت از این بخش حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: بدون داشتن بخش خصوصی توانمند نمی توان به حضور کمتر بخش دولتی امیدوار بود.
نعمت زاده وضع قوانین و مقررات لازم برای حضور بخش دولتی در حوزه های مشخص را خواستار شد و گفت: هر کجا که بخش خصوصی توان حضور ندارد، می توان از نقش بخش دولتی برای پیشبرد برنامه ها استفاده کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعتماد به بخش خصوصی را لازمه تحول بخش تولید و تجارت دانست و گفت: مسئولان باید جسارت داشته و در این جهت به دنبال آزادسازی، مقررات زدایی و رفع موانع باشند.
وی اضافه کرد: تعاملات خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.
وی گفت: برخی ضوابط و مقررات دست و پاگیر برای حضور توانمند بخش خصوصی در عرصه اقتصاد وجود دارد که این عوامل موجب سرخوردگی بخش خصوصی در عرصه تجارت و تولید خواهد شد لذا باید برای به حداقل رساندن آن تلاش کنیم.
نعمت زاده ازتدوین لایحه حمایت از تولید خبر داد که بزودی به هیئت وزیران و سپس به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.
وی، اصلاح قانون مالیاتها را از دیگر اقداماتی دانست که در دستور کار قرار دارد و مراحل خود را سپری می کند.
این مقام مسئول خطاب به بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون شرایط برای جلب و جذب سرمایه گذاری آنان مهیاست، اما طی سالهای اخیر منابع آنها به سوی دیگر بازارها سرازیر شد.
۱۸ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۰۹
ایرنا |
تعداد بازدید : ۸۶۱