موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان بخش خصوصی برطرف می شود

موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان بخش خصوصی برطرف می شود
پدرام سلطانی در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خرم‎آباد با بیان اینکه خروج از محرومیت یک اراده درون‎زاست نه یک حرکت برون‎زا، اظهار کرد: بخش خصوصی باید در راستای رفع مشکلات خود از ظرفیت‎هایی که دارد نهایت استفاده را ببرد.
وی با اشار به اینکه سال‎های سال است که بخش خصوصی از دولت تقاضای کمک برای رفع مشکلاتش دارد، اضافه کرد: بعد از ۳۳۵ سال علیرغم اینکه دولت به شرکت ایران خودرو پول تزریق کرده آیا این شرکت به استانداردهای بین‎المللی رسیده؟ آیا می‎تواند با خودروهای دنیا رقابت کند؟ آیا کارگرش امنیت شغلی دارد؟ مسلماً نه؛ هم اکنون این شرکت علیرغم کمک‎های دولت بدهکارترین بنگاه اقتصادی کشور با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی با تعرفه‎های گمرکی بالاست.

سلطانی ادامه داد: در حال حاضر شرکت ایران خودرو به‎صورت گلخانه‎ای سرپاست و یک شرکت ورشکسته محسوب می‎شود.

نایب رییس اتاق ایران بر رفع مشکلات بنگاه‎های اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: اگر بنگاه‎های اقتصادی در استان‎های محروم همواره نگاهشان به دست دولت باشد علیرغم تزریق پول و اعتبارات همچنان با محرومیت مواجه خواهند بود چرا که با تزریق پول به نرخ رشد اقتصادی و اشتغال به‎صورت مقطعی می‎رسند اما با افزایش روز به روز جمعیت این محرومیت هیچ وقت اصلاح نمی‎شود.

وی تصریح کرد: چون نگاهمان به دست دولت دوخته شده از فرصت‎ها و ظرفیت‎هایی که داریم غافلیم و نیاز است که موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان و تولیدکنندگان بخش خصوصی مرتفع شود چرا که دولت در حال حاضر از نظر بودجه‎ای ناتوان است.

سلطانی با اشاره به اینکه محرومیت از داخل باید اصلاح شود، اظهار کرد: استان‎های محروم خود باید از ظرفیت‎های استان‎شان استفاده و محرومیت را برطرف کنند نه اینکه چشم به دست دولت داشته باشند و اگر اینگونه بود باید بعد از ۳۵ سال مشکلات‎شان برطرف می‎شد.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه اتاق ایران در فصل تدوین بودجه پیشنهادات خود را برای رفع خلأهایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد می‎تواند ارائه دهد، اضافه کرد: اتاق بازرگانی خرم‎آباد می‎تواند با معرفی نمایندگان خود در جلسات کمیسیون‎های تخصصی اتاق بازرگانی ایران شرکت و نظرات خود را ارائه دهد.

نایب رییس اتاق ایران در خصوص معافیت مالیات بر صادرات گفت: در این باره بخش‎نامه‎های وضع مالیات بر صاردات لغو شد و به زودی ابلاغ و هر جا تخطی از قانون صورت گرفته باشد برخورد می‎شود.

وی با بیان اینکه آیا صادرات ما باید با نگاه ۲ درصد جوایز صادراتی هدفگذاری شود یا خیر؟ افزود: با توجه به ضعف وعده‎ها و عدم توان دولت این جوایز اهدا شد.

سلطانی با اشاره به اینکه ظلم انباشته با کاهش قیمت ارز برطرف شد، اضافه کرد: البته اتاق ایران مدافع افسارگسیختگی نرخ ارز نبوده است.

نایب رییس اتاق ایران با تأکید بر اینکه دولت باید از منافع بخش خصوصی دفاع کند، تصریح کرد: مشکل ما در انتقال ارز است وگرنه ارز موجود است و خوشبختانه یک مجال‎هایی در حال ایجاد شدن است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی در هزینه بودجه استانی اظهارنشر کند و برنامه‎ریزی داشته باشد، یادآور شد: ما فعالان اقتصادی در درست اداره کردن کشور سهیم هستیم و در هزینه بودجه استانی اظهارنظر داشته باشیم.

سلطانی با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی در خصوص دانش مدیریتی در جهل مرکب هستند، اضافه کرد: باید یک فعال اقتصادی آموزش‎های لازم را ببیند و بداند که در شئونات مختلف عملیاتی و اجرایی چه حرکتی می‎کند و اطلاعات خود را در حوزه مالیاتی به روز و افزایش دهد.

 

۲۲ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۷۶۱