روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت سخنان رئیس را تکذیب کرد

روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت با ارسال توضیحاتی در مورد یک خبر، سخنان رئیس‌اش را تکذیب کرد.

در پی ارسال توضیحات روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، توضیحات فارس در مورد آن نیز ارائه می‌شود.

همانطور که در ابتدای خبر «واگذاری پژوهشگاه صنعت نفت با اهداف نامعلوم» آمده است، این خبر در قالب گفت و شنودهای نفتی منتشر شده به طوری که منبع خبر در واقع گفته‌های جناب آقای حمید رضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در تاریخ سه شنبه سوم دی ماه جاری طی صحبت هایی که با عنوان «ایجاد شرکت های اقماری در پژوهشگاه صنعت نفت کلید می خورد» و متن آن در خبرگزاری های مختلف و از جمله سایت خبری وزارت نفت (شانا) منتشر شده است، می‌گوید: تشکیل مراکز اقماری و شرکت های دانش بنیان، تنها یکی از برنامه های پژوهشگاه صنعت نفت در راستای تجاری سازی فعالیت های پژوهشی، فناوری و علمی و کاربردی شدن این فعالیت‌ها در صنعت است.

آقای کاتوزیان در بخشی از صحبت های خود با اشاره به تشکیل شرکت های اقماری که در سایت شانا منتشر شده است می گوید: «تغییرات اعمال شده در ساختار پژوهشگاه به منظور افزایش بهره وری، در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می‌شود.»

بنابراین باید گفت: حتما رئیس جدید پژوهشگاه صنعت نفت می‌داند که براساس قانون، نمی‌توان شرکت و یا سازمان جدید دولتی تشکیل داد، مگر با مصوبه مجلس شورای اسلامی، بنابراین هنگامی که صحبت از تشکیل شرکتهای اقماری می‌کنند، به منزله تشکیل شرکتهای خصوصی و به صورت یک هلدینگ خواهد بود.

و از آنجا که از معنی شرکتهای اقماری بر می‌آید، این شرکتها به صورت سهامی خاص اداره خواهند شد. در صورتی که پژوهشگاه صنعت نفت دولتی بوده و در قانون بودجه سالانه کشور نیز دارای ردیف بودجه است.

از این‌رو از صحبت های جناب آقای کاتوزیان همانطور که خودشان نیز اذعان داشته‌اند، چنین برداشت می شود که مسئولان پژوهشگاه به دنبال تغییر ساختار پژوهشگاه صنعت نفت هستند.

بنابراین مدیر محترم روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت قبل از اقدام به ارائه توضیحات به خبرگزاری فارس بهتر بود، تا متن صحبت‌های رئیس پژوهشگاه را ملاحظه می‌کرد.

۲۳ دی ۱۳۹۲ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۹۲۶