مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد

حضور بیش از ٢٠٠ سازنده قطعات و تجهیزات در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از مشارکت بیش از ٢٠٠ سازنده قطعات و تجهیزات کاربردی در صنایع نفت، گاز ، پالایش، پتروشیمی و حفاری در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان خبر داد.

مهندس حمید بورد امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، گفت: این نمایشگاه فردا سه شنبه (٢٤ دی) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان در اهواز افتتاح و تا روز جمعه ٢٧ دی برگزار خواهد بود.

 

وی با بیان این که این نمایشگاه تجلی دستاوردهای سال حماسه اقتصادی خواهد بود، افزود: با توجه به ادغام پنجمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان و یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری با هدف افزایش توانمندی ها و کاهش هزینه برای متقاضیان، نمایشگاه امسال مورد اقبال چشمگیر سازندگان و صنعتگران سراسر کشور قرار گرفته و بیش از ٢٥٠ شرکت خواهان حضور در نمایشگاه شدند.

 

بورد اظهار کرد: متاسفانه فضا و زیرساخت های نمایشگاه بین المللی اهواز ظرفیت پذیرش این تعداد شرکت را نداشته و نزدیک به ٥٠ شرکت موفق به حضور در نمایشگاه امسال نشدند که انتظار می رود مسئولان مربوط در جهت توسعه فضای نمایشگاهی و زیر ساخت های لازم برای سال های آتی اقدام کنند.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان که پس از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروسیمی تهران مهمترین نمایشگاه در این عرصه در کشور است، ٤٦ درصد شرکت های بخش خصوصی از استان خوزستان هستند. 

 

وی افزود: در برگزاری این نمایشگاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نمایشگاه بین المللی نمایشگاه های خوزستان مشارکت و اداره کل روابط عمومی و چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت در برپایی این رویداد اقتصادی همکاری دارند.

 

بورد اظهار کرد: تلاش شده بخش عمده  فضای نمایشگاه به بخش خصوصی،  انجمن های سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و استان خوزستان، شرکت های نفتی، مراکز علمی و تحقیقاتی و نهادهای مرتبط با ساخت و تامین کالای صنعت نفت اختصاص داده شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در مدت برپایی نمایشگاه آخرین تجهیزات و قطعات کلیدی صنعت نفت که توسط  سازندگان داخلی بومی سازی شده است،  چند قرارداد مهم در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات امضاء خواهد شد.

 

وی برگزاری نشست های تخصصی با سازندگان در راستای هم افزایی بیشتر میان آنان و شرکت های نفتی را از برنامه های این نمایشگاه برشمرد و افزود: فراهم سازی زمینه های لازم برای ارائه توانمندی های صنعتگران، سازندگان و تامین کنندگان کالای صنعت نفت و همچنین شناسایی نیازهای کارفرمایان از جمله اهداف نشست های تخصصی است.

 

بورد یادآور شد: استان خوزستان به عنوان زادگاه  نفت کشور، استقرار بزرگ ترین شرکت های بالادستی و پایین دستی و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه های نفت است. 

به گزارش شانا، امسال برای نخستین بار است که نمایشگاه های مرتبط با صنعت نفت در خوزستان به صورت تجمیعی برگزار می شود. تا سال گذشته، نمایشگاه سالانه صنعت حفاری و نمایشگاه تخصصی نفت به صورت جداگانه  برپا می شد و این نمایشگاه ها فردا به صورت متمرکز برگزار می شوند.

۲۴ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۸۵۷