رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد:

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد:
ضرورت ایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نفت

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: باید زمینه ای ایجاد شود تا بخش خصوصی با احساس امنیت اقتصادی در بخش نفت،گاز و فولاد سرمایه گذاری کند.

محمد نهاوندیان شامگاه پنجشنبه (٢٦ دی) در گفت و گوی وی‍ژه خبری شبکه دو سیما در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان با بیان این که وظیفه دولت در درجه نخست این است که زمینه کارآفرینی را ایجاد کند، به صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد در استان اشاره و تصریح کرد: بر اساس سنت ما خیلی از نیازهای خود در این حوزه ها را از خارج از کشور تامین می کنیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: البته منظور من این نیست که صنعت نفت و گاز را مجبور کنیم که از ابزار بی کیفیت اما داخلی استفاده کند، بلکه انتظار داریم کالاهای مورد نیاز این صنایع در داخل کشور و با کیفیت بالا تولید شود.

 

وی با تاکید بر این که باید زمینه سازی لازم برای تشکیل صنایع پایین دستی در کنار صنعت فولاد و نفت ایجاد شود، گفت: زمینه این کار در خوزستان وجود دارد، ولی متاسفانه اکثر سرمایه گذاری ها در استان از گذشته تا کنون در بخش نفت،گاز و فولاد دولتی است و بخش خصوصی نقش کمی دارد.

 

نهاوندیان تاکید کرد: باید زمینه ای ایجاد شود تا بخش خصوصی احساس امنیت اقتصادی کند و بتواند در این بخش ها سرمایه گذاری کند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: بخش خصوصی باید بتواند برنامه ریزی داشته باشد و این موضوع در شرایط مشخصی بوجود می آید.

 مشکل ریزگردها با همکاری بین المللی حل می شود


نهاوندیان با بیان این که مشکل بزرگ آلودگی هوا در استان خوزستان به ریزگردها باز می گردد، افزود: ما به تنهایی نمی توانیم مساله ریزگردها در غرب کشور را حل کنیم و در این زمینه نه تنها به همکاری عراق، بلکه کشورهای سوریه، اردن و عربستان هم نیاز داریم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: در این باره سازمان های بین المللی نیز  باید مشارکت کنند؛ ضمن آنکه با آنها مذاکره هایی داشته ایم و رئیس جمهوری نیز با نخست وزیر عراق در این باره گفت وگو کرده است که امیدواریم به یک همکاری مشترک در این زمینه دست یابیم.  

 

وی گفت: بخش دیگری از آلودگی هوای استان خوزستان به آلودگی های صنعتی و سوخت باز می گردد که با وجود تاکیدهای گذشته برنامه های مناسبی در زمینه رفع این مشکل اجرا نشده است و رفع آن نیاز  به سرمایه گذاری دارد.

 

نهاوندیان افزود: در سفری که رئیس جمهوری به عسلویه داشتند موضوع آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت و وزیر نفت برنامه هایی برای استحصال و پالایش دارند که قصد داریم این مشکل را در سه سال آینده به حداقل برسانیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش فولاد نیز سرآمد است و باید پیوند زیست محیطی با پروژه های صنعتی ایجاد کنیم که این موضوع مورد تاکید دولت است و معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست به دنبال اجرای طرح های جدی در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: درصورتی که از لحظه تاسیس و تخصیص اعتبار برای پروژه های صنعتی، طرح های زیست محیطی هم دنبال شوند دیگر نیاز به هزینه های چند برابر برای حفظ محیط زیست نیست.

۲۸ دی ۱۳۹۲ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۸۹۶