با اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو

با اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو
آمریکا تلاش های خود برای کاهش صادرات نفت ایران را متوقف کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از آغاز اقدام های کاخ سفید برای تسهیل تحریم ها علیه صنعت نفت ایران و مبادلات بعضی کالاها و فلزات با ارزش از دیروز (دوشنبه ٣٠ دی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه (٣٠ دی) اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا برخی تحریم ها علیه ایران را مانند تلاش ها برای کاهش صادرات نفت خام ایران با اجرایی شدن بخشی از توافق هسته ای میان تهران و قدرت های غربی، متوقف کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: اکنون که ایران به تعهدهای اولیه هسته ای خود بر اساس این توافقنامه عمل کرده است، دولت آمریکا اقدام های لازم را برای توقف کاهش صادرات نفت ایران انجام می دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این اقدام به ٦ مشتری کنونی نفت ایران اجازه می دهد تا خرید نفت خود را در سطح کاهش یافته کنونی برای دوره ٦ ماهه قرارداد موقت هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی، ثابت نگاه دارند.

ایالات متحده آمریکا همچنین گام هایی را برای تعلیق تحریم ها علیه افراد غیر آمریکایی که در داد و ستدهای مرتبط با صادرات محصولات پتروشیمی ایران، خرید و فروش طلا و فلزات با ارزش با ایران و تامین کالاها و خدمات برای بخش خودروی ایران شرکت دارند، برداشت.

همچنین روز دوشنبه در پی اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو، اتحادیه اروپا برخی از موانع پیش روی تجارت محصولات پتروشیمی، حمل و نقل و محموله های نفتی ایران را رفع کرد.

ایران و ٦ قدرت جهانی در ٢٤ نوامبر (٣ آذر) سال گذشته میلادی در ژنو سوئیس به توافقنامه ای دست یافتند که طی آن کشورهای غربی متعهد شدند در صورت پایبندی ایران به تعهدات خود، به مدت ٦ ماه برخی از تحریم های اقتصادی علیه این کشور را لغو کنند.
۱ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۹۲۸