در نشست شرکت های حفاری بخش خصوصی بررسی شد

در نشست شرکت های حفاری بخش خصوصی بررسی شد
ضرورت کاهش زمان حفاری چاه های نفت و گاز به ٤٠ روز

سومین نشست شرکت های حفاری فعال در پارس جنوبی با محوریت بررسی آخرین وضعیت حفاری چاه های نفت و گاز تشکیل و بر ضرورت کاهش مدت زمان حفاری به ٤٠ روز تاکید شد.

به گزارش خبرنگار شانا،در این نشست مشترک در باره مشکلات فنی، اجرایی، راه حل ها، پیشنهادها و دستاوردهای موجود در بخش حفاری فازهای ١٥و ١٦ بحث و بررسی شد.

هم اکنون حفاری چاه های فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی از پیشرفت بیش از ٩٢ درصدی برخوردار است؛ بر اساس آمارهای موجود متوسط پیشرفت حفاری ماهانه در فازهای ١٥ و ١٦ در یک سال گذشته ٠,١٦ درصد بوده است، از این رو سومین جلسه هم اندیشی بخش های خصوصی و دولتی حفاری فعال در پارس جنوبی با محوریت استفاده از تجربه های شرکت های فعال در این بخش برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی شرکت حفاری دانا برگزار شد بیش از ٥٠ نفر از متخصصان شرکت های ملی حفاری، نفت و گاز پارس، پترو پارس، پترو گوهر و اویک حضور داشتند، در این نشست تخصصی راهکارهای بهینه برای شتاب بخشی در روند حفاری فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی ارائه شد.

سلسله نشست های موسوم به اتاق فکر حفاری به ابتکار شرکت پتروپارس و با مشارکت بخش های اجرایی و کارفرمایی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، سندیکای شرکت های حفاری، انجمن حرفه ای صنعت نفت و گاز و اتاق هم اندیشی حفاری از جمله سه تشکل فعال در زمینه حفاری هستند.

هم اکنون میانگین زمان حفاری و تکمیل چاه های گازی از سوی شرکت های حفاری ایرانی بیش از ٥٧ روز است؛ این درحالی است که این رقم در شرکت های فعال در بخش قطری میدان گازی مشترک پارس جنوبی حدود ٤٥ روز اعلام شده، از این رو یکی از اهداف تشکیل جلسه های هم اندیشی از سوی شرکت های دولتی و خصوصی فعال در این زمینه کاهش مدت زمان حفاری به حداقل ٤٠ روز است.

۶ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۹۷۸