رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رئیس اتاق بازرگانی ایران:
اتاق ایران و فیلیپین ایجاد می‌شود صادرات ۱۵میلیارد دلاری ایران بدون نفت و خدمات در ۲۰۱۲
 رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نقش مهم ایران در تامین امنیت انرژی منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد: ما از ایجاد اتاق مشترک ایران و فیلیپین استقبال می‌کنیم.
به گزارش فارس، غلامحسین شافعی در اجلاس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه با تاکید بر اینکه این کنفدراسیون که مجموعه‌ای از 27 کشور عضو است، پتانسیل‌های اقتصادی فراوانی دارد، اظهارداشت: باید از قابلیت‌های موجود نسبت به تجمیع منابع و گسترش تعاملات و بسترسازی مناسب به منظور گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و مالی درون گروهی اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه که این کنفدراسیون باید به یک بلوک اقتصادی مقتدر در اقتصاد جهانی تبدیل شود، گفت: در عصر جهانی شدن اقتصاد هیچ کشوری نمی‌تواند از تاثیرات مشکلات اقتصادی جهان مصون بماند و به نظر می‌رسد همکاری‌های همه جانبه، نزدیک و فعالیت های گسترده اقتصادی کشورهای عضو می‌تواند نقش مهمی در افزایش ثبات اقتصادی و کاهش تاثیر شوک‌های ناشی از بحران‌های اقتصادی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس پیش‌بینی‌های موجود قاره آسیا تا سال 2050 به عنوان موتور محرکه اقتصاد جهانی مطرح شده و سهم تولید ناخالص داخلی جهان را که هم اکنون حدود 35 درصد است به بیش از 50 درصد ارتقاء می‌دهد.

وی افزود: براساس آمار سازمان بین‌المللی انرژی، آسیای در حال توسعه بجز ژاپن و کره جنوبی تقاضا برای انرژی در جهان را 42 درصد افزایش می‌دهد، لذا ایران با در اختیار داشتن جایگاه ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک و با دارا بودن 70 درصد منابع نفت و 40 درصد منابع گاز جهان می‌تواند نقش مهمی در تامین امنیت انرژی منطقه ایفا کند.

وی افزود: در سال 2012 مجموع کل صادرات ایران بدون احتساب صادرات نفت خام، گاز و خدمات فنی و مهندسی، 15 میلیارد دلار بوده است و واردات ایران نیز معادل 24 میلیارد دلار بوده است.

شافعی گفت: اتاق بازرگانی ایران از مشارکت بخش خصوصی کشورهای عضو در جهت همکاری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه صنایع پتروشیمی استقبال می‌کند و با توجه به تمایل دولت برای همکاری بخش خصوصی در صنایع پایین دستی نفت و بویژه پتروشیمی می توانیم همکاری مناسبی با بخش خصوصی کشورهای عضو کنفدراسیون داشته باشیم.

شافعی همچنین گفت: به مناسبت پنجاهمین سالگرد ایجاد مناسبات دیپلماتیک بین ایران و فیلیپین، ما از ایجاد اتاق مشترک بین دو کشور استقبال می‌کنیم.
۷ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۳۰۵