سوء‌استفاده‌ کلان بخش خصوصی از صنعت پتروشیمی‌/سودشان را از کشور خارج می‌‌کنند

سوء‌استفاده‌ کلان بخش خصوصی از صنعت پتروشیمی‌/سودشان را از کشور خارج می‌‌کنند
عضو کمیسیون انرژی معتقد است تا کنون سوء استفاده‌های کلانی در بخش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها صورت گرفته است.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، اظهار داشت: بدون شک پتروشیمی، صنعتی است که علاوه بر افزایش تولید ملی، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی در کشور، به واسطه صادرات و حضور بین‌المللی ما در بازارهای جهانی، یک صنعت پیشرفته محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از این جهت باید از صنعت پتروشیمی حمایت کنیم، اما سوء استفاده‌هایی نیز توسط بخش خصوصی در این مسیر صورت گرفته و منابع ملی بیشتر از طریق یارانه‌هایی که پرداخته می‌شود، بعضاً در حلقوم افرادی قرار گرفته که سودهای بسیار کلانی به دست آورده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: متاسفانه این افراد به جای آن که این سودها را در اختیار کشورمان قرار دهند، گاهی آن را به ارز تبدیل می‌کنند و یا در معاملات خاصی به کار می‌گیرند و در برخی موارد حتی از کشور خارج می‌کنند.

سودانی خاطر نشان کرد: این مشکل را باید حل کرده و سعی کنیم، در این زمینه تعادل ایجاد شود تا هم این صنعت تضعیف نشود و هم از تولید حمایت و پشتیبانی کنیم و هم از طرف دیگر، از سوء استفاده‌های کلانی که تاکنون صورت گرفته، جلوگیری به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: معتقدم در قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها باید تجدید نظر واقعی صورت بگیرد.

۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۸۷۷