مدیرعامل غول پتروشیمی ایران 80 روز دوام نیاورد ؛

مدیرعامل غول پتروشیمی ایران 80 روز دوام نیاورد ؛
ژنرال صنایع بالادستی نفت ایران در پائین دست مدیر شد
 
همزمان با برکناری مدیرعامل پتروشیمی جم پس از گذشت 80 روز از انتصابش، علی بهشتیان به عنوان یکی از ژنرال‌های بخش بالادستی صنعت نفت به عنوان مدیرعامل جدید این غول پلیمری ایران و جهان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پانا نیوز، با گذشت حدود 80 روز از انتصاب محمد هاشم زاده به عنوان مدیرعامل مجتمع پتروشیمی جم و یکی از غول های پلیمری صنعت پتروشیمی ایران و جهان، این مدیر برکنار شد.

این در حالی است که هاشم زاده که در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل پتروشیمی جم سوم آذر ماه خطاب به وزیر و مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفته بود: نتیجه حسن اعتماد آن‌ها را تنها با عملکرد قابل دفاع خود می توانم پاسخ دهم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

هاشم‌زاده همچنین تاکید کرده بود: امید آن دارم مسئولیتی که امروز به امانت تحویل گرفتم در روزی که باید به فردی دیگر واگذار کنم، کارنامه قابل قبول و عملکرد قابل دفاعی داشته باشم.

با این وجود با گذشت کمتر از 80 روز، هاشم زاده از مسئولیت مدیرعاملی پتروشیمی جم کنار گذاشته شد و سکان هداست این مجتمع عظیم پتروشیمیایی به یک نام آشنا در صنعت نفت کشور واگذار شد.

سید علی بهشتیان که در طول سه دهه گذشته مسئولیت های بزرگی در دولت، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر عهده داشت در نهایت به پذیرش مسئولیت مدیریت پتروشیمی جم رضایت داده است.

به گزارش پتروشیمی جم، در جلسه هیئت مدیره پتروشیمی جم سید علی بهشتیان به عنوان مدیر عامل و عضوهیئت مدیره پتروشیمی جم انتخاب شده است.

بهشتیان پیشتر به عنوان قائم مقام نهاد ریاست جمهوری، معاونت اجرایی و مالی اداری نخست وزیری، دبیر هیئت عالی گزینش نخست وزیری و ریاست جمهوری، معاونت مالی اداری وزارت نفت و مدیر امور اداری و عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قائم مقام وزیر نفت، مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی، مسئولیت پژوهشگاه صنعت نفت، مدیریت تولید نفت مناطق خشکی کشور، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمایی وشیمیایی تامین و مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی فعالیت کرده است.

به گزارش پانا نیوز، مجموع ظرفیت سالانه تولید پتروشیمی جم بیش از ٣ میلیون تن و تولید کنونی مجتمع به لحاظ ارزشی نیز ٢ میلیارد دلار در سال است که بیش از ٦٠ درصد آن صادر و ٤٠ درصد بقیه هم در بازارهای داخل کشور و صنایع پایین‌دستی و تکمیلی پتروشیمی مصرف می‌شود.
۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۲,۳۴۶