لوک اویل: به ایران باز می گردیم

لوک اویل: به ایران باز می گردیم
مدیر عامل شرکت روسی لوک اویل از احتمال بازگشت به صنعت نفت ایران در صورت لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، وحید علی اکبراف وایاجد، مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه به خبرنگارن گفت: این شرکت بزرگ نفتی روسیه احتمال دارد پس از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، به صنعت نفت این کشور بازگردد.

وی با بیان این که ایران همسایه روسیه است، اظهار کرد: شرکت لوک اویل پیش تر نیز در ایران فعالیت داشته و آماده بازگشت به این کشور است.

اکبراف افزود: زمان آن فرا رسیده است که شرکت های نفتی، مورد توجه کشورها و دولت ها به عنوان سرمایه گذاران بزرگ قرار بگیرند.

وی اعلام کرد: اگر زمانی برای ما سخت و دشوار بود که به بازار کشورهای خاصی وارد شویم، اما هم اکنون با کمال میل از ما به عنوان سرمایه گذاران بزرگ دعوت شده است.

قاتی سعید الجبروی، معاون رئیس شرکت لوک اویل اورسیز (Lukoil Overseas) نیز پیش تر گفته بود: در صورتی که تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته شود، این شرکت مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران را بررسی می کند.

شرکت لوک اویل از سال ٢٠١٠ در بلوک اناران مشغول به فعالیت بوده است اما پس از اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران از این پروژه خارج شد.

شرکت لوک اویل بیشتر گازوئیل و نفت کوره به ایران صادر می کرده است که حدود ٨٩ درصد از صادرات فرآورده های نفتی این شرکت را شامل می شود.

شرکت لوک اویل در تلاش برای ثبات تولید در روسیه و در اختیار گرفتن دارایی های بخش بالادستی در خارج از روسیه از جمله در اختیار گرفتن سهام میدان قرنه غربی-٢ عراق است.
۹ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۸۸۲