دی امسال

دی امسال
صادرات میعانات گازی از عسلویه ٢٧٢ درصد افزایش یافت

گروه نفت: ارزش صادرات میعانات گازی از عسلویه دی امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته ٢٧٢ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: دی‌ امسال ٨٧٨ هزار و ٦٣١ تن میعانات گازی به ارزش ٧٦٤ میلیون و ٧٨٦ هزار دلار از اداره‌ کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی «عسلویه» صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ٢٧٨ درصد و از نظر ارزش ٢٧٢ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته خداداد رحیمی، ماه گذشته یک میلیون و ٣٦٧ هزار و ١١٤ تن کالا شامل، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بوتادین ١ و ٣، بوتن ١، هوی‌اند، مونو و دی‌اتیلن گلایکول، متانول، جامبوواکس، پلی‌پروپیلن، استایرن مونومر، گوگرد، رافینیت و پارازایلین به ارزش یک میلیارد و ٢٣٢ میلیون و ٤٩٩ هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: آمار یاد شده در مقایسه با دی ماه سال ٩١، از نظر وزن ٤٨ درصد و از نظر ارزش ٨١ درصد رشد داشته است که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن ٦٤ درصد و از نظر ارزش ٦٢ درصد بوده است.

بر پایه این گزارش، این کالاها بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام و افغانستان صادر شده است.

۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۲۶
shana |
تعداد بازدید : ۸۷۰