نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس
دستگاه‌های بدهکار پول نفت را بازگردانند

گروه مجلس و دولت: نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی دستگاه‌ها که پول نفت را باز نمی‌گردانند باید حسابشان را هر چه سریعتر شفاف و با وزارت نفت تسویه کنند.

علی مروی، نایب رئیس کمیسیون انرژی ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن) در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شانا، درباره بدهی برخی دستگاه‌ها به وزارت نفت افزود: بازگشت نگرداندن پول نفت به بیت المال هیچ توجیحی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بالاخره این نهادها باید حساب‌هایشان شفاف و روشن باشد، باید پول را بدهند تا وزارت نفت توان داشته باشد دوباره کمکشان کند.

وی یادآور شد: نهادهای بدهکار به هر طریقی که به نفت بدهکار هستند باید پول را برگردانند چون کشور نیاز به پول دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: وقتی بدهی های وزارت نفت وصول نشود توان انجام پروژه‌های تولیدی و توسعه ای در این وزارتخانه ضعیف می شود.

مروی افزود: برخی‌ها در باره این موضوع در تصور معاملات پایاپای هستند و یا می‌گویند دولت باید بودجه بدهد ولی در ‌‌نهایت باید حساب‌ها روشن شود.

به گزارش شانا، در یکی دو سال اخیر برخی دستگاه‌ها - در شرایط تحریم - بنا به برخی تصمیم ها، اقدام به دریافت و یا فروش نفت کرده‌اند اما بعد از فروش نفت پول آن به خزانه واریز نشده است. این در حالی است که مجلس در قانون بودجه سنوانی مصوب کرده است که وزارت نفت به هر میزان که نفت و معیانات گازی و فرآورده‌های آن را صادر می‌کند باید عواید آن را به طور کامل خزانه واریز کند.

به دنبال این اقدام و در ماه های اخیر، بیژن زنگنه تاکید کرده است بازگشت پول نفت و در جریان قرار گرفتن آن در مسیر قانون را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

وزیر نفت در عین حال در کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرده بود: وزارت نفت در چارچوب قانون و مصالح نظام، فرآورده‌های نفتی را به شرط تضمین و واریز پول آن به خزانه به هر شرکتی که شرایط خرید و فروش را احراز کند، تحویل خواهد داد.

۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۵۰
shana |
تعداد بازدید : ۸۰۷