فرانسه آماده همکاری تجاری با ایران است

فرانسه آماده همکاری تجاری با ایران است
سفیر فرانسه در ایران آماده سازی شرایط روابط تجاری دو کشور را مهمترین هدف سفر هیئت فرانسوی به تهران دانست و گفت که پاریس نسبت به آینده همکاری ها با تهران امیدوار است.

به گزارش خبرنگار شانا، برانو پوچر، سفیر فرانسه در ایران صبح امروز (سه شنبه ١٥ بهمن) در نشست مشترک هیئت های تجاری ایران و فرانسه گفت: این هیئت تجاری متشکل از بیش از ١٠٠ شرکت فرانسوی در سفر به تهران ماموریت چند جانبه ای دارد که ارزیابی ظرفیت های موجود و آماده سازی شرایط روابط تجاری ایران و فرانسه در آینده از مهم ترین آنها به شمار می آیند.

وی ضمن تشکر از دو رئیس هیئت تجاری ایران و فرانسه به دلیل فعالیت مشترک در تهران و پاریس برای ایجاد هماهنگی های لازم اعلام کرد: تعداد شرکت های علاقه مند به حضور در ایران و شرکت در این اجلاس بسیار بیشتر از این تعداد بود.

سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: در این هیئت شرکت هایی هستند که پیشتر در بازار ایران فعالیت می کردند و نسبت به این بازار آشنایی کامل دارند. همچنین در این سفر شرکت های جدیدی نیز برای بررسی و شناخت بیشتر نسبت به این بازار به تهران آمده اند.

پوچر بازار ایران را برای فعالان تجاری و صنعتی اروپایی جذاب خواند و گفت: امیدوارم که این نشست مسیر را برای توسعه روابط میان بخش های تجاری و صنعتی ایران هموار کند و زمینه رفع موانع توسعه را به نفع دو کشور به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ما به دولت جدید ایران و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و آینده همکاری ها با تهران امیدوار هستیم به طوری که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز  پیشتر نسبت به برنامه های دولت دکتر روحانی ابراز امیدواری کرده بود.

به گزارش شانا، روز گذشته یک هیئت تجاری متشکل از نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرانسه برای مذاکره درباره راه های توسعه همکاری در بخش های اقتصادی و صنعتی با مقام های دولتی و فعالان تجاری ایران، وارد تهران شدند.

در این سفر، نمایندگان شرکت های فرانسوی توتال و جی دی اف سوئز به منظور بررسی راه های توسعه همکاری های نفتی و گازی با مقام های  ایرانی دیدار و گفت و گو می کنند.

تریک بلن، رییس کمیته خودروسازان فرانسوی و تیه‌ری کورتین، نایب رییس و مدیرعامل ام یی دی یی اف (MEDEF) اینترناسیونال، بزرگ‌ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه، ریاست هیئت تجاری فرانسه را بر عهده دارند.

شرکت‌های اروپایی در پی توافق هسته ای ژنو و به دنبال آن کاهش تحریم ها برای آغاز همکاری دوباره با بخش های تجاری و صنعتی ایران ابراز علاقه مندی کرده اند.

این هیئت تجاری فرانسوی چهارشنبه شب ( ١٦ بهمن) تهران را ترک می کند.

۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۸۵۰