معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت:

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت:
ایران شرایط سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز را آسان می کند

معاون وزیر نفت ایران با اشاره به نیاز ایران به سرمایه گذاری ٢٣٠ میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز ، از برنامه وزارت نفت برای تشویق شرکت های سرمایه گذار خارجی در بخش بالادستی و پایین دستی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ماجدی، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی روز سه شنبه (١٥ بهمن) در  سخنرانی برای یک هئیت تجاری متشکل از نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرانسوی در سالن اجلاس سران تهران گفت: صنعت نفت و گاز ایران به ٢٣٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و حدود ١٥٠ میلیارد دلار آن باید به بخش بالا دستی نفت اختصاص داده شود.

وی افزود که ٥٥ درصد از این سرمایه گذاری باید صرف توسعه و بهبود تولید در میدان های نفتی و گازی ایران شود.

ماجدی گفت: وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا شرایط را برای تشویق شرکت های خارجی به شرکت در پروژه های نفتی و گازی کشور مهیا و آسان کند. بازبینی قراردادهای بخش بالادستی، ارائه مشوق برای سرمایه گذاری در پروژه های پایین دستی و تخفیف برای اجرای پروژه های پالایشگاهی توسط بخش خصوصی خارجی، از جمله تلاش های این وزارتخانه برای جذاب کردن سرمایه گذاری در ایران به شمار می رود.

وی تاکید کرد: همچنین این امکان وجود دارد تا در پروژه های پایین دستی تا ١٠٠ درصد پروژه ها از طریق قراردادهای بی او او تی (ساخت، بهره برداری، تملک و واگذاری) و بی او تی (ساخت، بهره برداری، واگذاری) به سرمایه گذاران واگذار شود.

معاون وزیر نفت ایران با تاکید بر اینکه زمان دسترسی به منابع انرژی ارزان به پایان رسیده گفت: کشورهایی که به واردات انرژی وابسته هستند باید در پی اتخاذ سیاست هایی باشند تا سرمایه گذاری مناسب در هر زمینه را تضمین کند و با تنوع بخشی به تامین کنندگان انرژی خود، به دنبال کاهش وابستگی به یک عرضه کننده خاص باشند.

وی تاکید کرد: ایران به عنوان یک عرضه کننده مطمئن انرژی در جهان یک گزینه خوب به شمار می رود.

نمایندگان شرکت های فرانسوی توتال و جی دی اف سوئز از حاضران در هیئت تجاری فرانسه هستند که به منظور بررسی راه های توسعه همکاری های نفتی و گازی با مقام های  ایرانی به ایران سفر کرده اند.

تریک بلن، رییس کمیته خودروسازان فرانسوی و تیه‌ری کورتین، نایب رییس و مدیرعامل ام یی دی یی اف (MEDEF) اینترناسیونال، بزرگ‌ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه، ریاست هیئت تجاری فرانسه را بر عهده دارند.

شرکت‌های اروپایی در پی توافق هسته ای ژنو و به دنبال آن کاهش تحریم ها برای آغاز همکاری دوباره با بخش های تجاری و صنعتی ایران ابراز علاقه مندی کرده اند.

این هیئت تجاری فرانسوی چهارشنبه شب ( ١٦ بهمن) تهران را ترک می کند.

گمرکاتگمرکات
  

 

گمرکگمرک
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۹۵۶