احتمال تعطیلی ۳۰ روزه پالایشگاه آبادان/ صادرات نفت کوره نصف می‌شود

احتمال تعطیلی ۳۰ روزه پالایشگاه آبادان/ صادرات نفت کوره نصف می‌شود
یک مقام شرکت ملی نفت ایران از احتمال تعطیلی ۳۰ روزه پالایشگاه آبادان برای انجام تعطیلات خبر داد و گفت در این صورت صادرات نفت کوره ایران در ماه مارس، اسفند به نصف کاهش خواهد یافت.
یک مقام شرکت ملی نفت ایران به بلومبرگ گفت ایران ممکن است به دلیل انجام تعمیرات در پالایشگاه آبادان، صادرات نفت کوره خود را در ماه مارس به نصف کاهش دهد.
بر اساس این گزارش، ایران ممکن است در ماه آینده میلادی، تنها 200 هزار تن نفت کوره صادر کند، در حالی که این رقم در ماه جاری میلادی 400 هزار و در ماه ژانویه 350 هزار تن بوده است.
این مقام ایرانی گفت طرح تعطیلی موقت این پالایشگاه 390 هزار بشکه ای هنوز نهایی نشده است، اما اگر این برنامه اجرایی شود، پالایشگاه آبادان 20 تا 30 روز تعطیل خواهد شد.
ایران در اوایل سال 2013، ماهیانه حدود 600 هزار تن نفت کوره صادر کرد، اما این رقم در سه ماهه پایانی سال به دلیل افزایش تقاضای نیروگاه های داخلی در طول فصل زمستان به 200 هزار تن کاهش یافت.
به دنبال انعقاد توافق هسته ای ژنو در ماه نوامبر سال گذشته، اتحادیه اروپا و آمریکا به تدریج در حال لغو تحریم ها علیه فرآورده های نفتی ایران هستند. به گفته برخی تجار سوخت، کاهش تحریم ها در این بخش، به معنای جهش در عرضه سوخت در برخی بازارها خواهد بود.
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۷۸۰