طبق مصوبه مجلس در بودجه سال آینده

طبق مصوبه مجلس در بودجه سال آینده
وزارت نفت موظف به تحویل ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی شد

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۳ مصوب کردند که مقدار ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان توسط وزارت نفت برای آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

به گزارش شانا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح پنج شنبه (١٧بهمن) ، بند الحاقی ٥ به تبصره دوم لایحه بودجه سال ٩٣ را  مصوب کردند.

طبق مصوبه مجلس، مقدار ٥٠٠ هزار تن قیر رایگان توسط وزارت نفت برای آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت و روکش راه‌های روستایی، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و اعتبار اجرای این بند از محل سهم شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت از تولید نفت و میعانات گازی تامین می‌شود.

پرداخت ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه  برای صدور ضمانتنامه پیمانکاران در مناقصه‌های خارجی

مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه داد ۲ میلیارد دلار برای صدور ضمانتنامه یا تامین نقدینگی به منظور تجهیز کارگاه پیمانکاران ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند، در بانک‌های کشور هدف سپرده‌گذاری کند.

به گزارش شانا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت و در ادامه بررسی بودجه ٩٣، بند‌های الحاقی ١ و ٢ تبصره ٥ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد عملکرد این بند را طبق ماده ١٠٣ قانون محاسبات عمومی در صورت حساب عملکرد بودجه درج کند.

همچنین هیئت عامل صندوق توسعه ملی موظف شد گزارش عملکرد صندوق را که شامل عملکرد بند‌های مربوط در قانون بودجه سال ١٣٩٣ است به صورت سه ماهه در پایان هر فصل به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات ارائه کنند.

همچنین به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با رعایت ماده ٨٤ قانون برنامه پنجم، مبلغ ٢ میلیارد دلار برای صدور ضمانتنامه یا تامین نقدینگی برای پیش‌پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند و یا شرکت‌هایی که موفق به صدور کالا یا خدمات فنی_ مهندسی می‌شوند، در بانک‌های کشور هدف، سپرده‌گذاری کند.

استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ارزی به غیر از مجوزهای این قانون به هر شکل ممنوع است.

۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۵۰
تعداد بازدید : ۸۱۸