وزیر نفت

وزیر نفت
مدل جذاب قراردادهای نفتی به برداشتن تحریم ها علیه ایران بسیار کمک می کند

«جذاب شدن قراردادهای نفتی، به بازگشت شرکتهای بین المللی کمک می کند. »این موضوعی بود که زنگنه وزیر نفت در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا مطرح کرد.

مدل جذاب قراردادهای نفتی به برداشتن تحریم ها علیه ایران بسیار کمک می کند
بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه همایش هم اندیشی مدل جدید قراردادهای نفتی در پاسخ به شانا در مورد بازگشت  شرکتهای معتبر بین المللی به ایران با اصلاح قراردادهای بیع متقابل گفت: اگرچه بازگشت  شرکت های بزرگ منوط به برداشتن کامل تحریم و بازگشت حقوقی آنهاست، اما جذاب شدن قراردادهای نفتی به بازگشت آنها بسیار کمک می کند.
او درباره حضور شرکتهای آمریکایی در پروژه های نفت ایران گفت: ما از حضور همه شرکتهای بین المللی برای توسعه میادین نفت و گاز و افزایش ظرفیتها از جمله شرکتهای آمریکایی استقبال خواهیم کرد.
زنگنه درباره اقتصاد مقاومتی هم گفت: تحریم ها رفتنی است ولی چه باشد و چه نباشد ما وظیفه خودمان می دانیم برای صیانت از میادین نفت و افزایش ظرفیت ها اقدام کنیم.
او با اشاره به اینکه زنجیره تولید نفت و گاز در کشور باید تکمیل شود گفت: هدف ما تنها خام فروشی نیست و ما امیدواریم به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فرآورده ها در جهان بدل شویم.
وزیر نفت در مورد افزایش صادرات گاز به ترکیه هم گفت: ترک ها خواهان کاهش قیمت گاز هستند در حالی که ایران این امر را تنها در صورتی محقق می داند که ترکیه میزان واردات گاز را از ایران افزایش دهد.
وزیر نفت در مورد قراردادهایی که در دولت گذشته بسته شد و پیمانکاران آن به تعهدات خود عمل نکردند افزود: طبق قرارداد با این شرکتها برخورد خواهد شد ضمن اینکه به مصلحت پروژه نیز توجه می شود.

۳ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۳۹۶