رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی
درآمدهای نفتی در سالهای اخیر صرف تولید نشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد نفتی ٧٠٠ میلیارد دلاری کشور در سال های اخیر، گفت: این منابع اعتباری به گونه ای مصرف شد که حتی بخشهای تولیدی از آن بهره ای نبردند.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر علی لاریجانی روز چهارشنبه ٧ اسفندماه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم اسفند منطقه شیرگاه و سوادکوه، گفت: شهدای این واقعه در مصاف با شیطنت ضد انقلاب با جانفشانی، انقلاب و نظام اسلامی را احیا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمدهای نفتی چند سال اخیر کشور گفت: هم اکنون مقامهای آمریکایی می گویند که ایران به خاطر تحریم‌ها به مذاکره ها برگشته است که قطعا این ادعاها توهم است، زیرا مشکل کشور تحریم نیست، بلکه مدیریت صحنه است؛ از این رو در چند سال اخیر شاهد بودیم که کشور به ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد نفتی دست یافت، اما این منابع اعتباری به گونه ای مصرف شد که حتی بخشهای تولیدی از آن بهره ای نبردند.

 لاریجانی در باره نقش رسانه ها در افزایش اعتماد مردم برای سرمایه گذاری در اقتصاد گفت: در این زمینه رهبر معظم انقلاب بسیار مصمم هستند و رئیس جمهوری نیز در جلسه گذشته اعلام کرد که دولت اعتقاد دارد  سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید اجرا و محقق شود.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین اولویت کشور توجه به تولید داخل است، گفت: قطعا اقتصاد داخلی با حضور گسترده مردم در صحنه محقق می شود؛ از طرف دیگر خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی و قدرت متخصصان کشور بسیار بالاست.

لاریجانی مهمترین مشکل کشور را مقوله تولید دانست و گفت: متاسفانه با وجود درآمدها و منابع اعتباری به دلیل درست نبودن روشهای حمایتی بخش تولید کشور ضربه دیده است؛ از طرف دیگر نقش بانکها در تحقق این موضوع بسیار پررنگ است؛ از این رو باید نظام بانکی برای حمایت از تولید تغییر کند همچنین درباره معوقه های بانکی باید بگویم که قطعا باید با متخلفان و افراد سوء استفاده گر برخورد شود اما بخشی از بدهکاران بانکی را تولیدکنندگان تشکیل می دهند که دولت باید قطعا از این بخش حمایت لازم را انجام بدهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور  با اشاره به فواید اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: هم اکنون در کشور ظرفیتهای بسیاری بویژه نیروی انسانی متخصص وجود دارد، بنابراین دولت باید برای بکارگیری این ظرفیتها اقدامهایی انجام دهد، از طرف دیگر دولت معتقد است که سیاستها باید به طور جدی اجرایی شود و قطعا مجلس در این زمینه همه تلاش خود را برای کمک رسانی به دستگاههای اجرایی انجام می دهد.

قانون هدفمندی یارانه ها خوب ولی اجرای آن بد بود

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سالهای گذشته برای آسان سازی فضای کسب و کار و رونق تولید در کشور قوانین مناسبی را تصویب کرده است، یادآور شد: متاسفانه این قوانین به خوبی اجرا نشده است، به طور مثال قانون هدفمند کردن یارانه ها به درستی تدوین شد اما به صورت مطلوب اجرایی نشد و به صنعت کشور لطمه زد، زیرا منابع اعتباری آن به حوزه صنعت اختصاص داده نشد و بعید می دانم در این مورد مشکل خلا قانونی وجود داشته باشد.

۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۸۶۹