همه کمک کنند تا پولهای به تاراج رفته به بیت‌المال بازگردد

همه کمک کنند تا پولهای به تاراج رفته به بیت‌المال بازگردد
تاسف رئیس جمهوری از سپردن محموله های نفت به برخی افراد

رئیس جمهوری گفت: متأسفانه به بهانه دور زدن تحریمها محموله‌های متعدد نفت به برخی افراد سپرده شد تا به فروش برسانند و البته همه پولی که در این میان به بیت‌المال بازنگشته، پول نفت نیست و بخشی از آن پولهایی است که به اینها داده شده تا مثلا بدهی‌های کشور را در جاهای مختلف پرداخت کنند!

به گزارش خبرنگار شانا، رییس جمهوری روز  پنجشنبه ٨ اسفند ماه در دیدارِ منتخبان استان هرمزگان،  سه محور مهم « تعیین تکلیف پول نفت که به بهانه تحریم به افرادی سپرده شد» و « تصمیمات نفتی و گازی اتخاذ شده برای توسعه زیرساختها در استان هرمزگان» و «اثر وضع فعلی پرداخت یارانه ها به بخش تولید انرژی» را در بخشهایی از سخنان خود تصریح کرد.

بر این اساس،دکتر روحانی در بخشی از سخنانش، هدف غایی آموزش عالی را تربیت متخصص برای اداره جامعه دانست و تصریح کرد: اگر علم‌آموزی در دانشگاهها با اخلاق همراه نباشد، فسادهای بزرگی خواهد آفرید چنانکه می‌بینیم عده‌ای به بهانه دور زدن تحریمها چطور منافع ملی را دور زدند و پول ملت را به تاراج بردند و خدا کند که همه کمک کنند این پول به بیت‌المال بازگردد.

 رئیس جمهوری گفت: متأسفانه بدون آنکه رعایت ملاحظات در واگذاری مرحله به مرحله فروش نفت صورت بگیرد به بهانه دور زدن تحریمها محموله‌های متعدد نفت به برخی افراد سپرده شد تا به فروش برسانند و البته همه پولی که در این میان به بیت‌المال بازنگشته، پول نفت نیست و بخشی از آن پولهایی است که به اینها داده شده تا مثلا بدهی‌های کشور را در جاهای مختلف پرداخت کنند.

دکتر روحانی با طرح این سوال که آیا توسعه کشور بدون اخلاق امکان‌پذیر است، اظهار کرد:آیا می‌شود عده‌ای در سختی و در عسرت زندگی کنند و عده‌ای با حیله، بیت‌المال مسلمین را به تاراج ببرند؟ یک وقت صحبت از ٣ هزار میلیارد تومان پول بود که باعث شده بود دهان‌ها باز بماند و حالا صحبت از ٩ هزار میلیارد تومان است که تازه مطمئن نیستیم همه حجم این تخلف همین مبلغ باشد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان استعدادهای فراوانی دارد، اظهار کرد: دولت تصمیم دارد کمک کند تا بخشهای شرقی استان که محروم‌تر هستند یک حرکت رو به جلو داشته باشند.

رئیس قوه مجریه افزود:  به همین منظور بندر جاسک باید به لحاظ بندری توسعه یابد و حتی در آینده فروش بخشی از نفت کشور از خارک به این بندر منتقل شود که این تصمیم بسیار مهم و استراتژیک است و شاید بتوانیم در اواخر همین دولت بهره‌برداری از این طرح را آغاز کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: همچنین انتقال گاز برای بهره‌مندی بخشهای تولیدی در مناطق شرقی استان از این نعمت خدادادی و گسترش زیرساختها و نیازمندی‌های توسعه شرق هرمزگان در دستور کار دولت است، زیرا از نظر دولت شرق استان باید کاملاً متحول شود و البته خود بندرعباس نیز مغفول نخواهد ماند. دولت تصمیمات لازم را خواهد گرفت و اصل کار در بخش اجرا بر عهده مردم است.

دکتر روحانی درباره «اثر وضع فعلی پرداخت یارانه ها به بخش تولید انرژی» نیز تصریح کرد: تداوم پرداخت یارانه‌ها به شکل امروز باعث می‌شود، وضع بخش‌های تولید انرژی در کشور بدتر از امروز شده و اشکالات سیستم بهداشت و درمان کشور اصلاح نشود و فقط یک مبلغ پول آن هم به صورت مساوی به همه مردم پرداخت شود.

 من یارانه نمی گیرم
رییس جمهوری با تأکید مجدد بر اینکه همه باید دولت را در اصلاح شیوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کمک کنند، گفت: خواست دولت از مردم این است که وقتی فرم‌های دریافت یارانه توزیع می‌شود، کسانی که به یارانه نیاز ندارند از پر کردن این فرم‌ها خودداری کنند و حتی کسانی که باوجود نیاز می‌توانند به ترتیبی از دریافت آن صرف‌نظر کنند بگویند من یارانه نمی‌گیرم تا دولت سیستم بهداشت و درمان، وضع حمل و نقل، انرژی و محیط زیست کشور را بهبود بخشد.

دکتر روحانی افزود: امیدوارم همه کمک کنند تا بتوانیم با اصلاح شیوه اجرای این قانون در گام نخست همه را تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار داده، وضع بهداشت و درمان، تولید و حمل و نقل و محیط زیست را اصلاح کنیم و به سوی آینده‌ای درخشان گام برداریم.

۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۹۴۲