با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

با اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی
تولید بنزین پتروشیمی ها متوقف می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی پس از اعلام بی نیازی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی متوقف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی از سال آینده متوقف خواهد شد و هر زمان که شرایط مهیا شود و  وزارت نفت اقدام به واردات بنزین کند دیگر مجتمعهای پتروشیمی بنزین تولید نخواهند کرد.

عباس شعری مقدم افزود: تاریخ دقیق توقف تولید هنوز مشخص نشده اما مجتمعهایی که به تولید بنزین می پردازند آمادگی دارند  در هر زمان که کشور به بنزین تولید شده آنها نیاز نداشت  تولید این فرآورده را متوقف کنند.

به گزارش شانا عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در مورد بنزین تولیدی در مجتمعهای پتروشیمی گفته بود: بنزین تولیدی پتروشیمی ها با اکتان ٩٥ عرضه می شود که اکتان مطلوبی به شمار می رود، اما از نظر ترکیبات آروماتیکی شاید مطلوب نباشد و باید روی آن کار شود تا ترکیبات آروماتیکی آن به سطح استانداردهای مورد نظر برسد .

عباس کاظمی درباره برخی انتقادها از کیفیت بنزین تولیدی در پتروشیمی ها افزوده بود: در صورت کسب مجوزهای لازم از سوی دولت، با  واردات بنزین در سال آینده  تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی متوقف می شود.

کاظمی ادامه داده بود: عرضه بنزین پاک در ٧٠ درصد از جایگاههای شهر تهران در حال انجام است و بزودی بر میزان تولید و عرضه این سوخت افزوده خواهد شد.
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ۱۷:۴۵
تعداد بازدید : ۸۴۲