مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:
تلاش می کنیم گاز فاز ١٢ تا پایان سال وارد مدار شود

مقدمات راه اندازی یکی از واحدهای فاز ١٢ پارس جنوبی در حال انجام است و امیدواریم گاز آن تا پایان سال به شبکه سراسری تزریق شود.

علی اکبر شعبان پور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفتگو با شانا با بیان این مطلب گفت: همه تلاشمان را می کنیم تا یک واحد فاز ١٢ را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به این که مراحل راه اندازی فاز ١٢ به نحو مطلوب پیش می رود، افزود: اگر تنظیمات بخشهای توربینها و کمپرسورها انجام شود بعد از این مرحله گاز به شبکه سراسری تزریق می شود.

شعبانپور درباره این که آیا گاز این فاز تا پایان سال  به شبکه سراسری تزریق می شود، گفت : قطعا مشکلات زیادی در مرحله راه اندازی وجود دارد و تا راه اندازی کامل نشود، نمی توان اظهار نظر کرد، اما تمام تلاش خود را می کنیم تا گاز این فاز تا پایان سال وارد مدار شود.

به گزارش شانا هدف از  توسعه‌ ‌ فاز ١٢ پارس جنوبی  تولید روزانه‌ ٨١ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌ جهت‌ تزریق‌ به‌ خط‌  IGAT٦ (خط‌ لوله‌ ششم‌ گاز کشور) ، ١٢٠٠٠٠ بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ سنگین‌ و ٧٥٠ تن‌ گوگرد دانه‌بندی‌ شده است.

شعبانپور درباره فاز ١٥ هم گفت: یک واحد این فاز عملا به تولید پایدار رسیده است و نقشی بسزا در تامین سوخت زمستانی داشت .

وی با اشاره به این که فاز ١٥ هم اکنون با گاز تزریقی فازهای ٦ و ٧ و ٨  فعال است، افزود: به دنبال این هستیم تا واحد دوم فاز ١٥ را به مرحله تولید برسانیم.

هدف از توسعه فازهای ١٥ و ١٦ تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، تولید سالیانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ "LPG" (پروپان و بوتان) ،  تولید سالیانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ و تولید روزانه‌ ٤٠٠ تن‌ گوگرد است.

 

۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ۱۸:۰۲
تعداد بازدید : ۸۶۰