خطیبی درگفت‌وگوبا ایسنا: هدف برابری قیمت نفت و گاز است

نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) قرار است در دوم دسامبر 2010 مصادف با 11 آذر ماه امسال در قطر برگزار شود.
محمدعلی خطیبی ـ نماینده ایران در مجمع کشورهای صادرکننده گاز ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویا ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: معمولا محور اصلی مذاکرات پیش از نشست اصلی تعیین می‌شود، ولی اعضای مجمع براساس نتیجه نشست قبل به‌دنبال برابری قیمت‌های نفت و گاز هستند.
برگزاری نشست سران در سال آینده میلادی
وی با اشاره به این‌که در نشست قبلی که فروردین ماه در الجزایر برگزار شد، تواق شده یک نشست سران داشته باشیم، افزود: احتمال دارد در نشست آذر ماه یکی از محورهای جلسه تعیین زمان و مکان قطعی برگزاری اجلاس باشد که قرار است سال آینده میلادی برگزار شود.
اعلام آمادگی ایران برای میزبانی نشست سران
او با تاکید براین‌که ایران نیز برای میزبانی اجلاس سران اعلام آمادگی خواهد کرد، توضیح داد: موضوع پایین بودن قیمت گاز در دو اجلاس اخیر به صورت جدی بحث شده، ولی چون این مجمع جدید است نمی‌توان انتظار داشت که به سرعت نقش بزرگی در بازار ایفا کند.
به گفته خطیبی درحال حاضر چگونگی تاثیرگذاری GECF بر بازار گاز، بررسی دقیق عناصر تشکیل دهنده بازار گاز و چشم‌اندازهای آتی این حامل انرژی مورد بحث است. در این رابطه اعضای مجمع به دنبال این هستند که هرچه سریعتر ثبات در بازار گاز ایجاد شود، زیرا اگر غیر از این باشد، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت کند شده یا به تعویق می‌افتد.
وی با بیان این‌که این چشم‌انداز برای کشورهای تولیدکننده و به‌ویژه مصرف‌کننده خبر خوبی نخواهد بود، یادآوری کرد: باید قیمت گاز برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.
۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۲:۱۰
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۱۵۶