قطع صادرات گاز روسیه به غرب، گزینه‌ای برای ایران

قطع صادرات گاز روسیه به غرب، گزینه‌ای برای ایران
وابستگی غرب به گاز روسیه موجب شده است تا دیپلمات‌های غربی و هم‌چنین مدیران مالی آنها در مورد هرگونه اعمال تحریم علیه روسیه به دنبال فعالیت نظامی این کشور در شبه جزیره کریمه، تردید داشته باشند.
در خلال درگیری‌های روسیه و غرب، ایران به بررسی سهم خود خواهد پرداخت. ایران با در اختیار داشتن 18 درصد ذخائر گازی دنیا هم‌چنان درگیر تحریم‌های غربی بوده و به همین منظور برای ارسال گاز خود به اروپا از کشور ترکیه کمک می‌گیرد.

 

 

هم‌چنین ایران به دنبال خروج از وضعیت انزوای سیاسی و هرگونه وابستگی به روسیه و چین است.

 

 

ایران نیازمند سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش انرژی به منظور جبران خسارت‌های زیربنایی و صنعتی حاصل از تحریم‌هاست و در واقع این سرمایه گذاری‌ها تنها پس از حذف تحریم‌ها در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران صورت خواهد گرفت.

 

 

آنچه در شبه جزیره کریمه در حال رخ دادن است، به وضوح نشان می‌دهد که مذاکرات ایران و غرب در آینده به چه شکلی خواهد بود، در واقع این روابط دوطرفه براساس نیاز و علائق دو طرف صورت می‌گیرد.

 

 

هم‌چنین ایران در آستانه‌ی مذاکرات هسته‌ای خود باغرب که در 17 مارچ صورت خواهد گرفت با متحدان خود، روسیه و چین مشورت کرده است.

 

 

علاوه بر این عباس عراقچی – عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای – پس از پنج ساعت گفت‌وگو با معاون وزیر خارجه روسیه، «سرگئی ریابکوو» اعلام کرده است: مذاکرات بعدی ایران و غرب در زمینه‌ی حذف هرگونه تحریم بانکی و انرژی خواهد بود.

۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ۰۰:۴۱
ایسنا |
تعداد بازدید : ۸۸۵