قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز و در پی افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین ۲۷ سنت افزایش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت امروز و در پی افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین به بالای 106 دلار رسید درحالی که خبرهای رسیده از لیبی در مورد آماده شدن این کشور برای بارگیری نفتکش ها در بنادر جدیدا بازگشایی شده، جلوی افزایش بیشتر قیمت ها را گرفت.
نگرانی ها در مورد احتمال تشدید تنش های دیپلماتیک بین روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان و کشورهای غربی، به دلیل بالا گرفتن تنش ها در اوکراین، قیمت نفت را افزایش داده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می پس از کاهش 90 سنتی در جلسه گذشته، امروز 27 سنت افزایش یافت و به 106 دلار و 9 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می نیز که دیروز 70 سنت کاهش یافته بود، امروز 49 سنت افزایش یافت و به 100 دلار و 93 سنت رسید.
افزایش قیمت نفت همچنین در حالی بود که بازارهای مالی جهان شاهد افت شاخص ها و تضعیف ارزش دلار بودند.
میچائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «یکی از دلایلی که ما شاهد تقویت قیمت نفت برنت هستیم آن است که سرمایه گذاران در حال بازگشت به عوامل پایه ای هستند و ما یک روند بسیار شفاف رو به رشد در اقتصاد جهانی را شاهد هستیم. در اینجا انرژی یکی از فاکتورهای اساسی به شمار می رود.»
شاخص سهام نزدک کومپوزیت در روز دوشنبه شاهد بدترین افت سه جلسه ای خود از نوامبر 2011 تاکنون بود، در حالی که افت سه روزه شاخص اس اند پی 500 شدیدترین افت این شاخص از اواخر ژانویه تاکنون بود.
دیگر عاملی که مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد، امیدواری ها به کاهش تنش ها بین ایران و غرب بود. ایران اعلام کرده که امیدوار است پیشرفت کافی در مذاکرات این هفته به دست آید تا دو طرفه شرکت کننده در مذاکرات بتوانند تهیه پیشنویس توافق نهایی در زمینه برنامه هسته ای این کشور را تا اواسط ماه می آغاز کنند.
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۳۳